Ungt bureau har succes med nyt type koncept i branchen

Martin Brems, bl.a. tidligere Nørgård Mikkelsen reklamebureau og LEGO’s innovationsafdeling, fortsætter den massive kundetilgang med det strategiske marketingbureau Brems & Co. , som han startede for lidt over 2 år siden. Godt 35 kunder – både danske og internationale – er kommet til – og det skyldes i grad efterspørgslen efter noget nyt i markedet, mener han.

– For over 2 år siden, syntes jeg, at markedet manglede et bureau, der kunne tænke både strategisk, analytisk og i reel kommunikation. Der var enten analysebureauerne eller de rene konsulenthuse, som var dygtige til primært de kvantitative kundeanalyser – og så var der reklamebureauerne, som var dygtige til at tænke i kommunikation og kreative kampagner. Men der var ingen – eller få – som kunne kombinere det.

Efter 2 år er det bevist. Kunder som bl.a. e-conomic, Tytex, Micro Matic og Umbraco, har alle brugt Brems & Co. i netop dette spændingsfelt.

Sidstnævnte, den globalt voksende CMS-platform Umbraco, har for nylig brugt Brems & Co. til udvikling af ny Value Proposition og tilretning af forretningsmodel. Et forløb med udvikling af både nye prismodeller og overordnet kommunikationsplatform. Og det med stor succes.

– Som en del af vores store sult efter at udbrede vores produkt og service, ønskede vi en grundig validering af vores nuværende services, produkter og prismodeller til vores segmenter samt at få udviklet en klar og overordnet unik Value Proposition, siger Chief Friend Maker hos Umbraco, Kim Sneum Madsen.

– Gennem workshops, partnerinterviews og spørgeskemaundersøgelser med Brems & Co., er vi nu blevet langt klarere – faktisk krystalklare – på, hvad der er unikt ved vores service. Omdrejningspunktet for vores services og kommunikation er blevet ”The Friendly CMS” – underbygget af fire unikke egenskaber ved Umbraco. At vi er nået frem til et resultat, som vi selv og vores kunder er glade for – er i høj grad Brems & Co.’s fortjeneste, båret igennem af Martin’s dybe forståelse for både forretningen og kommunikationen, fortsætter han.

Martin Brems er naturligvis glad for successen, og over tilsyneladende at have fundet et ”hul” i markedet. Han eksekverer ikke traditionelle kampagner. Det lader han kundens reklame- eller webbureau om. Ofte i samarbejde, og hvor de er med på sidelinien.

– Jeg oplever, at virksomhederne gerne vil provokeres og udfordres mere i samspillet mellem deres forretning og deres kommunikation. Virksomhederne mangler her en mere objektiv og strategisk sparringspartner, som ikke nødvendigvis har en masse ledige kreative timer eller udviklingstimer at skulle have solgt, slutter han.

uncode-placeholder