Tidligere LEGO marketingmand har fart på med ny type bureau
Martin Brems, 40 år, bl.a. tidligere kontaktchef hos Nørgård Mikkelsen reklamebureau og Senior Marketing Manager i LEGO’s innovationsafdeling, er kommet godt i gang med eget strategi- og innovationsbureau: Brems & Co.
Martin Brems, 40 år, bl.a. tidligere kontaktchef hos Nørgård Mikkelsen reklamebureau og Senior Marketing Manager i LEGO’s innovationsafdeling, er kommet godt i gang med eget strategi- og innovationsbureau: Brems & Co.
Siden 1. maj har han kunne skrive 12 kunder på kundelisten. Senest Micro Matic, hvor han skal hjælpe Micro Matic med dels en større europæisk kundeanalyse, men også med hvordan Micro Matic kan skabe tættere strategiske samarbejdsmuligheder med sine kunder på produkt- og marketingsiden.
“Martin har den lidt usædvanlige kombination af både at kunne tænke analytisk og strategisk men samtidig at kunne tænke i nye forretningsmodeller og helt ud til konkrete kampagnelanceringer. Det er helt unikt, og vi glæder os til samarbejdet”, udtaler Mads Asbild, marketingchef hos Micro Matic.
Martin har bl.a. været marketingchef for de to hurtigt voksende it-selskaber, Netcompany og ALSO Actebis (Børsen Gazelle) og har arbejdet for en af de største reklamebureauer herhjemme.
I 3 år udviklede han nye LEGO koncepter og produkter i hjertet af LEGO’s innovationsafdeling “Future Lab”, inden han blev kommerciel ansvarlig for LEGO største produktlancering i 2013: Legends of Chima.
Tiden var inde til at prøve livet af som selvstændig: “Min vision med Brems & Co. er at hjælpe virksomheder med at skabe vækst igennem radikal nytænkning af hele deres “go to market” strategi, herunder radikal nytænkning af nye koncepter, forretningsmodeller og brand-oplevelser.”
“Og jeg har tilsyneladende fundet en gråzone mellem den traditionelle analyse-/konsulentbranche og reklamebranche, som handler om at komme helt tæt på kundens forretning, produkter og kunder, men samtidig være i stand til tænke kommercielt og i konkrete lanceringer og kampagner. Det er der ikke mange, der kan kombinere i dag”.
Kundelisten tæller kunder som bl.a.: Micro Matic, FynBus, Brandts kunstmuseum, VisitNordjylland, Odense Kommune, Hoppekids, Kerteminde Kommune, MOEF, Odense Vinterrevy, Zjopper og Welltech.
Læs mere...
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.