Tidligere LEGO marketingmand har fart på med ny type bureau
Martin Brems, 40 år, bl.a. tidligere kontaktchef hos Nørgård Mikkelsen reklamebureau og Senior Marketing Manager i LEGO’s innovationsafdeling, er kommet godt i gang med eget strategi- og innovationsbureau: Brems & Co.
Martin Brems, 40 år, bl.a. tidligere kontaktchef hos Nørgård Mikkelsen reklamebureau og Senior Marketing Manager i LEGO’s innovationsafdeling, er kommet godt i gang med eget strategi- og innovationsbureau: Brems & Co.
Siden 1. maj har han kunne skrive 12 kunder på kundelisten. Senest Micro Matic, hvor han skal hjælpe Micro Matic med dels en større europæisk kundeanalyse, men også med hvordan Micro Matic kan skabe tættere strategiske samarbejdsmuligheder med sine kunder på produkt- og marketingsiden.
“Martin har den lidt usædvanlige kombination af både at kunne tænke analytisk og strategisk men samtidig at kunne tænke i nye forretningsmodeller og helt ud til konkrete kampagnelanceringer. Det er helt unikt, og vi glæder os til samarbejdet”, udtaler Mads Asbild, marketingchef hos Micro Matic.
Martin har bl.a. været marketingchef for de to hurtigt voksende it-selskaber, Netcompany og ALSO Actebis (Børsen Gazelle) og har arbejdet for en af de største reklamebureauer herhjemme.
I 3 år udviklede han nye LEGO koncepter og produkter i hjertet af LEGO’s innovationsafdeling “Future Lab”, inden han blev kommerciel ansvarlig for LEGO største produktlancering i 2013: Legends of Chima.
Tiden var inde til at prøve livet af som selvstændig: “Min vision med Brems & Co. er at hjælpe virksomheder med at skabe vækst igennem radikal nytænkning af hele deres “go to market” strategi, herunder radikal nytænkning af nye koncepter, forretningsmodeller og brand-oplevelser.”
“Og jeg har tilsyneladende fundet en gråzone mellem den traditionelle analyse-/konsulentbranche og reklamebranche, som handler om at komme helt tæt på kundens forretning, produkter og kunder, men samtidig være i stand til tænke kommercielt og i konkrete lanceringer og kampagner. Det er der ikke mange, der kan kombinere i dag”.
Kundelisten tæller kunder som bl.a.: Micro Matic, FynBus, Brandts kunstmuseum, VisitNordjylland, Odense Kommune, Hoppekids, Kerteminde Kommune, MOEF, Odense Vinterrevy, Zjopper og Welltech.
Læs mere...
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.
Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Ved at finde frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering lykkedes det at skabe fornyet vækst.
Branding er ikke dit logo – men dit reason why
Hvad er de typiske faldgruber, når en virksomhed skal ud i en re-branding proces? Hør branding-rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+.
Velkommen til VUC Erhverv som ny kunde hos Brems & Co.
Hvordan sælger man efteruddannelse til virksomheder igennem en mere formålsdrevet og værdiskabende tilgang? Det glæder vi os til at hjælpe VUC Erhverv med de næste par……
Velkommen til CCIT som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe CCIT med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.