Ungt bureau har succes med nyt type koncept i branchen
Martin Brems, bl.a. tidligere Nørgård Mikkelsen reklamebureau og LEGO’s innovationsafdeling, fortsætter den massive kundetilgang med det strategiske marketingbureau Brems & Co. , som han startede for lidt over 2 år siden. Godt 35 kunder – både danske og internationale – er kommet til – og det skyldes i grad efterspørgslen efter noget nyt i markedet, mener han.
– For over 2 år siden, syntes jeg, at markedet manglede et bureau, der kunne tænke både strategisk, analytisk og i reel kommunikation. Der var enten analysebureauerne eller de rene konsulenthuse, som var dygtige til primært de kvantitative kundeanalyser – og så var der reklamebureauerne, som var dygtige til at tænke i kommunikation og kreative kampagner. Men der var ingen – eller få – som kunne kombinere det.
Efter 2 år er det bevist. Kunder som bl.a. e-conomic, Tytex, Micro Matic og Umbraco, har alle brugt Brems & Co. i netop dette spændingsfelt.
Sidstnævnte, den globalt voksende CMS-platform Umbraco, har for nylig brugt Brems & Co. til udvikling af ny Value Proposition og tilretning af forretningsmodel. Et forløb med udvikling af både nye prismodeller og overordnet kommunikationsplatform. Og det med stor succes.
– Som en del af vores store sult efter at udbrede vores produkt og service, ønskede vi en grundig validering af vores nuværende services, produkter og prismodeller til vores segmenter samt at få udviklet en klar og overordnet unik Value Proposition, siger Chief Friend Maker hos Umbraco, Kim Sneum Madsen.
– Gennem workshops, partnerinterviews og spørgeskemaundersøgelser med Brems & Co., er vi nu blevet langt klarere – faktisk krystalklare – på, hvad der er unikt ved vores service. Omdrejningspunktet for vores services og kommunikation er blevet ”The Friendly CMS” – underbygget af fire unikke egenskaber ved Umbraco. At vi er nået frem til et resultat, som vi selv og vores kunder er glade for – er i høj grad Brems & Co.’s fortjeneste, båret igennem af Martin’s dybe forståelse for både forretningen og kommunikationen, fortsætter han.
Martin Brems er naturligvis glad for successen, og over tilsyneladende at have fundet et ”hul” i markedet. Han eksekverer ikke traditionelle kampagner. Det lader han kundens reklame- eller webbureau om. Ofte i samarbejde, og hvor de er med på sidelinien.
– Jeg oplever, at virksomhederne gerne vil provokeres og udfordres mere i samspillet mellem deres forretning og deres kommunikation. Virksomhederne mangler her en mere objektiv og strategisk sparringspartner, som ikke nødvendigvis har en masse ledige kreative timer eller udviklingstimer at skulle have solgt, slutter han.
Læs mere...
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.