Iværksætterkanon dyrker sine Odense-rødder
Torsdag den 27. april slår iværksætteren Martin Brems dørene op for den storstilede DigitalOdense17-konference i Odeon. Men hvem er han egentlig?
Af Rasmus Lundberg, Fyens Stiftstidende, 26. april 2017
En iværksætter med tro på egne evner, fuld fart på og selvindsigt nok til at slukke telefonen, når familien kalder.
Det er den urimeligt korte, men ikke forkerte fremlægning af, hvem Martin Brems er.
Den 42-årige iværksætter, der er født i Assens og opvokset i Bellinge, startede sin første virksomhed på universitetet. Her lavede han hjemmesider og grafisk design for vennerne og fik på den måde færten af noget, han godt kunne lide.
– Jeg har altid drømt om at blive selvstændig, og i studietiden, da jeg lavede Brems Interactive, kunne jeg helt klart også mærke, at det tændte mig. Men jeg vidste også, at jeg skulle ud i virkeligheden og lære noget og få noget erfaring, inden jeg for alvor skabte mit eget, siger Martin Brems.
Og ud i verden kom han. På Martin Brems’ cv finder man blandt andet højtstående stillinger i konsulentfirmaet Netcompany, reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen og ikke mindst Lego.
– At arbejde i Legos innovationsafdeling var en drengedrøm, og efter tre år hos dem følte jeg mig klar til at tage springet ud i mit eget, siger idémanden.
Når Martin Brems i dag ikke driver sit marketingsbureau Brems & Co., planlægger DigitalOdense eller er familiefar til to døtre, skal han i ny og næ koble af.
Og i øjeblikket har han fundet en spøjs beskæftigelse, der fint supplerer de to ugentlige ture i fitnesscenter.
– Det kan lyde lidt underligt, men forleden kom jeg ud i haven og samlede ukrudt. Det var meget behageligt og faktisk næsten helt terapeutisk. Jeg er ikke en klassisk havemand, men at komme ud i naturen, også gerne med mine børn og min kone, betyder meget for mig.
Hvad forretningsfokusset angår, har Odense førsteprioritet for Martin Brems. For det er i det stednære, han føler, at han for alvor kan gøre en forskel.
– Jeg har bidt mærke i et citat, som Margaret Thatchers far sagde til hende. Han sagde: “Make your life matter,” og det kan jeg se mig selv i. For det, der driver mig i forhold til DigitalOdense, er ikke penge, men håbet om at skabe et fællesskab og lave et fedt event for Odense, der forhåbentlig gør en forskel for byen, siger han.
Læs hele artiklen her: https://fyens.dk/artikel/iværksætterkanon-dyrker-sine-odense-rødder-og-fjerner-gerne-ukrudt

Læs mere...
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.