Iværksætterkanon dyrker sine Odense-rødder
Torsdag den 27. april slår iværksætteren Martin Brems dørene op for den storstilede DigitalOdense17-konference i Odeon. Men hvem er han egentlig?
Af Rasmus Lundberg, Fyens Stiftstidende, 26. april 2017
En iværksætter med tro på egne evner, fuld fart på og selvindsigt nok til at slukke telefonen, når familien kalder.
Det er den urimeligt korte, men ikke forkerte fremlægning af, hvem Martin Brems er.
Den 42-årige iværksætter, der er født i Assens og opvokset i Bellinge, startede sin første virksomhed på universitetet. Her lavede han hjemmesider og grafisk design for vennerne og fik på den måde færten af noget, han godt kunne lide.
– Jeg har altid drømt om at blive selvstændig, og i studietiden, da jeg lavede Brems Interactive, kunne jeg helt klart også mærke, at det tændte mig. Men jeg vidste også, at jeg skulle ud i virkeligheden og lære noget og få noget erfaring, inden jeg for alvor skabte mit eget, siger Martin Brems.
Og ud i verden kom han. På Martin Brems’ cv finder man blandt andet højtstående stillinger i konsulentfirmaet Netcompany, reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen og ikke mindst Lego.
– At arbejde i Legos innovationsafdeling var en drengedrøm, og efter tre år hos dem følte jeg mig klar til at tage springet ud i mit eget, siger idémanden.
Når Martin Brems i dag ikke driver sit marketingsbureau Brems & Co., planlægger DigitalOdense eller er familiefar til to døtre, skal han i ny og næ koble af.
Og i øjeblikket har han fundet en spøjs beskæftigelse, der fint supplerer de to ugentlige ture i fitnesscenter.
– Det kan lyde lidt underligt, men forleden kom jeg ud i haven og samlede ukrudt. Det var meget behageligt og faktisk næsten helt terapeutisk. Jeg er ikke en klassisk havemand, men at komme ud i naturen, også gerne med mine børn og min kone, betyder meget for mig.
Hvad forretningsfokusset angår, har Odense førsteprioritet for Martin Brems. For det er i det stednære, han føler, at han for alvor kan gøre en forskel.
– Jeg har bidt mærke i et citat, som Margaret Thatchers far sagde til hende. Han sagde: “Make your life matter,” og det kan jeg se mig selv i. For det, der driver mig i forhold til DigitalOdense, er ikke penge, men håbet om at skabe et fællesskab og lave et fedt event for Odense, der forhåbentlig gør en forskel for byen, siger han.
Læs hele artiklen her: https://fyens.dk/artikel/iværksætterkanon-dyrker-sine-odense-rødder-og-fjerner-gerne-ukrudt
Læs mere...
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.
Fremtidens vinderbrands skaber meningsfulde bevægelser og fokuserer på social e-handel
Erhverv+ klumme: Ny trend på vej: Fremtidens vinderbrands skaber meningsfulde bevægelser og fokuserer på social e-handel
Nye forretningsmodeller kræver ny salgstilgang
Erhverv+ klumme: Mange virksomheder har glemt én væsentlig faktor: Nye digitale forretningsmodeller kræver nye måder at tænke i salg og salgsorganisationer.
Velkommen til Toyota Material Handling som ny kunde hos Brems & Co.
Toyota Material Handling er nummer 1 i verden indenfor gaffeltrucks. Vi har fornøjelsen af at skulle hjælpe med kundeindsigt og konkrete initiativer til øget konvertering og salg…
5 års-strategiplanen er død – hvad nu?
Erhverv+ klumme: Du kan ikke udvikle din strategi som du plejer i 2021 – og Covid-19 er (desværre) et godt eksempel på hvorfor. Her får du 5 bud på, hvad du skal gøre i stedet…
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Vi har fået en Net Promoter Score på 100. Vores kunder har givet os 4,9 ud af 5 i både udbytte og projektledelse, og Martin Brems får personlig og faglig ros.
Bæredygtighed skal være kernen i COVID-19 helbredelsen
Erhverv+ klumme: Bæredygtighed har været på agendaen i årtier, men under pandemien har tingene skiftet fokus. Klima-krisen og mangel på social ansvarlighed, kan være langt mere…