Iværksætterkanon dyrker sine Odense-rødder
Torsdag den 27. april slår iværksætteren Martin Brems dørene op for den storstilede DigitalOdense17-konference i Odeon. Men hvem er han egentlig?
Af Rasmus Lundberg, Fyens Stiftstidende, 26. april 2017
En iværksætter med tro på egne evner, fuld fart på og selvindsigt nok til at slukke telefonen, når familien kalder.
Det er den urimeligt korte, men ikke forkerte fremlægning af, hvem Martin Brems er.
Den 42-årige iværksætter, der er født i Assens og opvokset i Bellinge, startede sin første virksomhed på universitetet. Her lavede han hjemmesider og grafisk design for vennerne og fik på den måde færten af noget, han godt kunne lide.
– Jeg har altid drømt om at blive selvstændig, og i studietiden, da jeg lavede Brems Interactive, kunne jeg helt klart også mærke, at det tændte mig. Men jeg vidste også, at jeg skulle ud i virkeligheden og lære noget og få noget erfaring, inden jeg for alvor skabte mit eget, siger Martin Brems.
Og ud i verden kom han. På Martin Brems’ cv finder man blandt andet højtstående stillinger i konsulentfirmaet Netcompany, reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen og ikke mindst Lego.
– At arbejde i Legos innovationsafdeling var en drengedrøm, og efter tre år hos dem følte jeg mig klar til at tage springet ud i mit eget, siger idémanden.
Når Martin Brems i dag ikke driver sit marketingsbureau Brems & Co., planlægger DigitalOdense eller er familiefar til to døtre, skal han i ny og næ koble af.
Og i øjeblikket har han fundet en spøjs beskæftigelse, der fint supplerer de to ugentlige ture i fitnesscenter.
– Det kan lyde lidt underligt, men forleden kom jeg ud i haven og samlede ukrudt. Det var meget behageligt og faktisk næsten helt terapeutisk. Jeg er ikke en klassisk havemand, men at komme ud i naturen, også gerne med mine børn og min kone, betyder meget for mig.
Hvad forretningsfokusset angår, har Odense førsteprioritet for Martin Brems. For det er i det stednære, han føler, at han for alvor kan gøre en forskel.
– Jeg har bidt mærke i et citat, som Margaret Thatchers far sagde til hende. Han sagde: “Make your life matter,” og det kan jeg se mig selv i. For det, der driver mig i forhold til DigitalOdense, er ikke penge, men håbet om at skabe et fællesskab og lave et fedt event for Odense, der forhåbentlig gør en forskel for byen, siger han.
Læs hele artiklen her: https://fyens.dk/artikel/iværksætterkanon-dyrker-sine-odense-rødder-og-fjerner-gerne-ukrudt

Læs mere...
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.
Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Ved at finde frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering lykkedes det at skabe fornyet vækst.
Branding er ikke dit logo – men dit reason why
Hvad er de typiske faldgruber, når en virksomhed skal ud i en re-branding proces? Hør branding-rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+.
Velkommen til VUC Erhverv som ny kunde hos Brems & Co.
Hvordan sælger man efteruddannelse til virksomheder igennem en mere formålsdrevet og værdiskabende tilgang? Det glæder vi os til at hjælpe VUC Erhverv med de næste par……
Velkommen til CCIT som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe CCIT med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.