Tech Town Odense
BoligGruppen lancerer Tech Town Odense: Odenses svar på kødbyen i København – for tech virksomheder. Brems & Co. har stået for strategi og kampagnekoncept.
Tech-virksomhedernes ”Kødby” eller et ”SOHO” for tech-virksomheder
Visionen med Tech Town Odense er at skabe et nationalt anerkendt tech-område, som skal bidrage til, at regionale Scale-up techvirksomheder bliver til internationale succeser. Visionen og det nye samarbejde er udviklet i tæt samarbejde med områdets Tænketank (Tænketanken Nexus), hvor flere prominente erhvervspersonligheder i Odense er med. Bag koncept og kampagne, som skydes i gang den 7. maj, står Brems & Co. med Martin Brems i spidsen.
Lejerne og deres medarbejdere skal føle sig hjemme, når de tager på arbejde, det vil BoligGruppen bl.a. sikre via en hyggelig personalecafé, loungemiljøer med lyst og råt interiør. Mellem bygningerne vil der være grønne friarealer, cykelstier og mulighed for udendørs aktiviteter.
En række erhvervsejendomme på Stærmosegårdsvej, Billedskærervej og Klokkestøbervej danner rammen for det nye fællesskab, som går under navnet ”Tech Town Odense” – home for tech stars. Tech Town Odense kommer således til at bestå af en klynge af arkitektonisk forskelligartede erhvervsejendomme, herunder også nogle nye ejendomme, hvoraf byggeriet af den første kontorejendom på 2.600 m2 er påbegyndt. Denne kontorejendom er tegnet af Tegnestuen Mejeriet, og vil stå klar til indflytning allerede i foråret 2020.
Tech Town Odense omfatter i dag 4 udlejede ejendomme med i alt 16 lejere, og området vil blive udbygget med 2-3 nye ejendomme.
Tech Town Odense vil løbende blive suppleret med diverse services og samarbejder, som udvikles og skabes i samarbejde med bl.a. Tænketanken Nexus og lejere selv, og det er vores forventning, at vi sammen får skabt et område med en stærk identitet og et dynamisk hjemsted for tech-virksomheder.
Video om Tech Town Odense
Læs mere...
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.