5 gode råd til strategisk arbejde med bæredygtighed
Vi har her samlet de 5 vigtigste råd omkring bæredygtighed, du kan bruge i dit strategiske arbejde.
1) Definer din vision
Hvilken forskel ønsker du at gøre i verden med din virksomhed ? Når du engang skal herfra – hvad vil du så tænke på, at du har opnået og gjort af forskel? Det er vigtigt, at det er dig og din virksomheds DNA der skinner igennem. Det må ikke virke påtaget.
2) Kig på FN’s 17 Verdensmål
Hvilke mål og delmål kan du realistisk arbejde efter at opnå? Lav derefter en konkret handlingsplan som hænger sammen med din vision. Læs om alle verdensmålene her samt delmålene www.verdensmaalene.dk
3) Involver dine medarbejdere i processen
Vær aktiv i dialog med dem omkring visionen og målene og lad dem sammen definere, hvordan de bedst kan opnå målene. Det er vigtigt, at du som leder definerer og synliggør visionen og målene – og gør det konkret i forhold til virksomhedens produkter og kultur. Tænk på citatet: “Culture eats strategy for breakfast”. Det skal komme indefra – elllers kommer det ingen steder.
4) Involvere dine kunder i dine verdensmål
Skab en bevægelse og fællesskab omkring dem. Hav en åben dialog med dine kunder og partnere. Mange siger, at man skal have ambassadører – men det handler mere og mere om at have kunder der aktivt er involveret i din virksomhed – og gerne vil med på din rejse. Det er her, at man skaber de mest loyale kunder. Umbraco er et fantastisk eksempel på dette, hvor fokus er på fællesskab og et community som består af 250.000 udviklere verden over.
5) Brug det aktivt i kommunikationen
Vis dine holdninger – og vær ikke bange for at skille dig ud. ”Dare to be different”. Jo mere autentisk du kan kommunikere, jo bedre. Samtidig skal du gøre det så enkelt som muligt at forstå. Både med dine produkter / services og i kommunikationen.
Vigtigst af alt, så skal handler det om at “Be the Change” – du skal selv være den forandring du ønsker.
Læs om hvordan vi arbejder med bæredygtighed her

Læs mere...
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.
Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Ved at finde frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering lykkedes det at skabe fornyet vækst.
Branding er ikke dit logo – men dit reason why
Hvad er de typiske faldgruber, når en virksomhed skal ud i en re-branding proces? Hør branding-rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+.
Velkommen til VUC Erhverv som ny kunde hos Brems & Co.
Hvordan sælger man efteruddannelse til virksomheder igennem en mere formålsdrevet og værdiskabende tilgang? Det glæder vi os til at hjælpe VUC Erhverv med de næste par……
Velkommen til CCIT som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe CCIT med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.