Mobitel – Lancering af nyt teleselskab til erhvervslivet
Det tidligere TDC Erhvervscenter Odense, skifter pr. 1. maj 2020 navn til Mobitel og træder således helt ud af TDC kæden, som det største af i alt 13 centre. Det strategiske tunge og digitalt fokuserede bureau, Brems & Co. har stået for udvikling af selve strategien – fra vision, mission positionering og Value Propositions til udvikling af navn, logo, slogan og visuel identitet og lancering. Lanceringen indeholder branding- og kunde-film, nyt website – kombineret med en intensiv PR og online indsats med stærk fokus på lead-generering.
Opbygningen af et nyt stærkt brand uden TDC-navnet
Den største udfordring ved opgaven var, at Mobitel, som udspringer af et 19 års samarbejde med TDC som TDC Erhvervscenter, nu reelt skulle starte forfra med både deres branding, kommunikation og kendskabsopbygning – i et helt nyt koncept – og uden at have TDC-navnet i ryggen.
”Fokus i opgaven var fra starten af at komme helt tæt på personerne bag, kulturen, værdierne, markedet og kundernes behov – og samtidig udvikle en positionering, et navn og en visuel identitet som både enkelt og effektivt kunne kommunikere Mobitel som en ny – men også etableret – spiller i erhvervsmarkedet”, siger Martin Brems, idémand bag konceptet og strategisk direktør hos Brems & Co.

“Gør det enkelt” bag strategien og lanceringen
”Mobitel har med nogle af Danmarks stærkeste tele-profiler til erhvervslivet og et meget højt ambitionsniveau, alle forudsætninger for at klare sig godt med deres nye satsning. De er reelt unikke i markedet – og tør at tænke stort og visionært – og har også noget at have det i”.
Selve strategien og kampagnen bygger på dyb indsigt hos kunder, partnere og i virksomheden – og det har gjort hele forskellen, fortsætter Martin Brems:
”Det stod ret hurtigt klart hvilken retning og positionering der var oplagt. Mobitel er de eneste i markedet, der kan levere en totalløsning til erhvervslivet, som for mange andre er komplekst, dvs. at virksomheder kun skal henvende sig ét sted. Det er er helt unikt og gør håndteringen af erhvervstelefoni meget mere enkelt for virksomhederne. Virksomhederne vil gerne have det hele samlet og gjort mere overskueligt – og ikke mindst gennemskueligt. Derfor var strategien med positioneringen og det konkrete pay-off ”Gør erhvervstelefoni enkelt” det helt rigtige for dem.”
Det handler om salg af relationerne
Samtidig fremhævede analyserne et stærkt fokus på menneskerne bag og de tætte relationer og nærværet fremfor kun fokus på pris og produktudbud. Martin Brems fortsætter: ”På B2B markedet er det i dag ekstremt svært at differentiere sig på produkter og services alene – det handler om relationerne. Jo mere autentisk du er, jo stærkere står du. Det er medarbejderne, der gør forskellen – lige meget hvilke produkter og services du sælger”
Ole Folmer, stifter og direktør hos Mobitel, slutter ”Vi er meget tilfredse med vores nye strategi, det nye navn, logo, pay-off’et og nye identitet. Vi kan mærke, at det rammer os præcis som dem vi er – og passer med de ambitioner vi har. Det har været noget af det vigtigste i processen. Det har været en fornøjelse at arbejde med Martin og hele hans team hos Brems & Co. De har på kort tid formået at komme helt tæt på vores forretning og ambitioner, markedet og kunderne – og kogt det ned til noget, som vi er meget stolte af at bringe til markedet her 1. maj”
Websitet kan ses på www.mobitel.dk
Spørgsmål til pressemeddelelsen kan henvendes til

Martin Brems
strategisk direktør
+45 60 25 75 72
[email protected]

Ole Folmer
CEO, Mobitel
+45 40 68 87 30
Læs mere...
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.
Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Ved at finde frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering lykkedes det at skabe fornyet vækst.
Branding er ikke dit logo – men dit reason why
Hvad er de typiske faldgruber, når en virksomhed skal ud i en re-branding proces? Hør branding-rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+.
Velkommen til VUC Erhverv som ny kunde hos Brems & Co.
Hvordan sælger man efteruddannelse til virksomheder igennem en mere formålsdrevet og værdiskabende tilgang? Det glæder vi os til at hjælpe VUC Erhverv med de næste par……
Velkommen til CCIT som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe CCIT med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.