Dansk bureau skal hjælpe verdenskendt brand med bæredygtig strategi i Europa
De fleste, der har set den amerikanske Netflix serie House Of Cards, kender også til den flotte håndlavede træ-romaskine WaterRower fra virksomheden af samme navn. Søster-selskabet NOHrD i Tyskland producerer andre højkvalitets fitness produkter af træ, som bl.a. cykler, løbebånd og maskiner til styrketræning – og sælger også WaterRower i Europa.
Brems & Co. skal hjælpe begge brands med at udvikle deres bæredygtige marketingstrategi i Nordeuropa.
Af Martin Brems, Brems & Co., 6. januar 2021
Skarpere forretnings- og kommunikationsstrategi
WaterRower er et globalt Boston ejet fitness brand, der har eksisteret siden 1988. Firmaet er i konstant vækst, og sælger deres håndlavede træprodukter over hele verden. Fra 2014 har Richard Kelly, ejeren af WaterRower Scandinavia, solgt romaskinerne til de nordiske lande, og indgik i efteråret 2019 et samarbejde med Brems & Co. for at udvikle en bæredygtig marketingsstrategi for det skandinaviske marked.
Richard Kelly har længe været drevet af at skabe et stærkt fælles bæredygtigt mind-set for WaterRower afdelingerne verden over. Det var derfor også Richard, der på et globalt salgsmøde i Boston for nogle år siden foreslog, at WaterRower skulle udarbejde en global bæredygtig marketingstrategi. Efterfølgende fik han grønt lys til at samle WaterRower landene om et fælles strategi-projekt med fokus på bæredygtighed – i første omgang i Europa.
Nu er turen så netop nået til Europa, hvor opgaven lyder på at stille skarpt på en bæredygtig marketingstrategi for WaterRower brandet– men også søster-brandet NOHrD, i tæt samarbejde med WaterRower Scandinavia, WaterRower GmbH, som dækker DACH-regionen, WaterRower UK og WaterRower France. De to brands foretager mange gode bæredygtige initiativer i dag, men mangler hjælp til at brede det ud, samt at stille helt skarpt på deres forretnings- og kommunikationsstrategi – og det skal Brems & Co. hjælpe med.
Bæredygtig marketingstrategi er en nødvendighed for alle virksomheder
Bæredygtighed er ikke bare en smart PR-trend, men en afgørende faktor for virksomheders overlevelsesevne, og det er alfa og omega for virksomheder at tage konkret stilling til deres bæredygtige profil.
Opgaven for Brems & Co. kommer derfor først og fremmest til at bestå i at guide firmaet i en stærkere bæredygtig retning – både i forretningsdelen og i kommunikationen. Gennem kvalitative interviews af forhandlere, fitness-centre og hoteller samt online spørgeskema til forbrugere i Nordeuropa og en række interne workshops, skal Brems & Co. udvikle en bæredygtig marketingstrategi.
Brems & Co. skal bl.a. finde frem til, hvilke af FN’s 17 verdensmål virksomheden kan have fokus på, hvad firmaet kan gøre anderledes, ikke kun ift. deres kommunikation, men også deres produkter, services og forretningsmodel. Det bæredygtige fokus i samarbejdet skal skabe rammerne for WaterRower’s vision, mission, value propositions og brandpositionering for deres brands: WaterRower og NOHrD.
Om opgaven udtaler Martin Brems, stifter og strategisk rådgiver ved Brems & Co:
“Det gode ved WaterRower og NOHrD er, at de allerede i dag tager mange bæredygtige initiativer, og bl.a. arbejder med solcelleenergi og en grønnere produktion. Vi glæder os til at udfordre dem der, hvor de står i dag, og sammen finde frem til hvilken bæredygtig marketingstrategi, de skal satse på. Det er en rigtig spændende international opgave for et stærkt brand, og vi glæder os utrolig meget til samarbejdet.”
Brems & Co. skaber bæredygtige brands
Brems & Co. hjælper virksomheder til at tænke bæredygtighed ind i deres forretnings- og kommunikationsstrategi. Virksomheden har på baggrund af over 100 kundeprojekter de sidste 6 år udviklet sin egen Strategitrappe med 12 trin, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel. Læs mere på www.brems.dk
Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.
Spørgsmål til pressemeddelelsen kan henvendes til Martin Brems på
tlf: 60257572 eller e-mail: [email protected]
Læs mere...
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.
Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Ved at finde frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering lykkedes det at skabe fornyet vækst.
Branding er ikke dit logo – men dit reason why
Hvad er de typiske faldgruber, når en virksomhed skal ud i en re-branding proces? Hør branding-rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+.
Velkommen til VUC Erhverv som ny kunde hos Brems & Co.
Hvordan sælger man efteruddannelse til virksomheder igennem en mere formålsdrevet og værdiskabende tilgang? Det glæder vi os til at hjælpe VUC Erhverv med de næste par……
Velkommen til CCIT som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe CCIT med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.