Dansk bureau skal hjælpe verdenskendt brand med bæredygtig strategi i Europa
De fleste, der har set den amerikanske Netflix serie House Of Cards, kender også til den flotte håndlavede træ-romaskine WaterRower fra virksomheden af samme navn. Søster-selskabet NOHrD i Tyskland producerer andre højkvalitets fitness produkter af træ, som bl.a. cykler, løbebånd og maskiner til styrketræning – og sælger også WaterRower i Europa.
Brems & Co. skal hjælpe begge brands med at udvikle deres bæredygtige marketingstrategi i Nordeuropa.
Af Martin Brems, Brems & Co., 6. januar 2021
Skarpere forretnings- og kommunikationsstrategi
WaterRower er et globalt Boston ejet fitness brand, der har eksisteret siden 1988. Firmaet er i konstant vækst, og sælger deres håndlavede træprodukter over hele verden. Fra 2014 har Richard Kelly, ejeren af WaterRower Scandinavia, solgt romaskinerne til de nordiske lande, og indgik i efteråret 2019 et samarbejde med Brems & Co. for at udvikle en bæredygtig marketingsstrategi for det skandinaviske marked.
Richard Kelly har længe været drevet af at skabe et stærkt fælles bæredygtigt mind-set for WaterRower afdelingerne verden over. Det var derfor også Richard, der på et globalt salgsmøde i Boston for nogle år siden foreslog, at WaterRower skulle udarbejde en global bæredygtig marketingstrategi. Efterfølgende fik han grønt lys til at samle WaterRower landene om et fælles strategi-projekt med fokus på bæredygtighed – i første omgang i Europa.
Nu er turen så netop nået til Europa, hvor opgaven lyder på at stille skarpt på en bæredygtig marketingstrategi for WaterRower brandet– men også søster-brandet NOHrD, i tæt samarbejde med WaterRower Scandinavia, WaterRower GmbH, som dækker DACH-regionen, WaterRower UK og WaterRower France. De to brands foretager mange gode bæredygtige initiativer i dag, men mangler hjælp til at brede det ud, samt at stille helt skarpt på deres forretnings- og kommunikationsstrategi – og det skal Brems & Co. hjælpe med.
Bæredygtig marketingstrategi er en nødvendighed for alle virksomheder
Bæredygtighed er ikke bare en smart PR-trend, men en afgørende faktor for virksomheders overlevelsesevne, og det er alfa og omega for virksomheder at tage konkret stilling til deres bæredygtige profil.
Opgaven for Brems & Co. kommer derfor først og fremmest til at bestå i at guide firmaet i en stærkere bæredygtig retning – både i forretningsdelen og i kommunikationen. Gennem kvalitative interviews af forhandlere, fitness-centre og hoteller samt online spørgeskema til forbrugere i Nordeuropa og en række interne workshops, skal Brems & Co. udvikle en bæredygtig marketingstrategi.
Brems & Co. skal bl.a. finde frem til, hvilke af FN’s 17 verdensmål virksomheden kan have fokus på, hvad firmaet kan gøre anderledes, ikke kun ift. deres kommunikation, men også deres produkter, services og forretningsmodel. Det bæredygtige fokus i samarbejdet skal skabe rammerne for WaterRower’s vision, mission, value propositions og brandpositionering for deres brands: WaterRower og NOHrD.
Om opgaven udtaler Martin Brems, stifter og strategisk rådgiver ved Brems & Co:
“Det gode ved WaterRower og NOHrD er, at de allerede i dag tager mange bæredygtige initiativer, og bl.a. arbejder med solcelleenergi og en grønnere produktion. Vi glæder os til at udfordre dem der, hvor de står i dag, og sammen finde frem til hvilken bæredygtig marketingstrategi, de skal satse på. Det er en rigtig spændende international opgave for et stærkt brand, og vi glæder os utrolig meget til samarbejdet.”
Brems & Co. skaber bæredygtige brands
Brems & Co. hjælper virksomheder til at tænke bæredygtighed ind i deres forretnings- og kommunikationsstrategi. Virksomheden har på baggrund af over 100 kundeprojekter de sidste 6 år udviklet sin egen Strategitrappe med 12 trin, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel. Læs mere på www.brems.dk
Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.
Spørgsmål til pressemeddelelsen kan henvendes til Martin Brems på
tlf: 60257572 eller e-mail: [email protected]
Læs mere...
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.