Bruttofortjenesten steg fra dkk 12 mio. til dkk 36 mio. på blot 3 år.

Det strategiske brandingbureau Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med en ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende øgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio. til dkk 36 mio. på blot 3 år. 

Væksten skyldes, ifølge Mikael Nordgren, naturligvis alle medarbejdernes hårde arbejde, men i høj grad også den strategi som Brems & Co. har været med til at hjælpe med at forme.

Pressemeddelse: Brems & Co., 3. august 2022

Nyt strategisk fundament gjorde forskellen

Novataris fik i starten 2018 udviklet et nyt strategisk fundament sammen med en stærk vision, som taler ind til både kunder, medarbejdere og stakeholders.

”Vi fik vi et særdeles struktureret og intensivt forløb med kunde- og medarbejderanalyser samt interne workshops. Her blev vores strategi krystalliseret og forfinet igennem brug af Brems & Co.’s eget værktøj ”Strategitrappen® – 12 trin til vækst”. Outcomet blev bl.a. vores slogan: Advanced IT made Human, som i dag er omdrejningspunktet, i alt hvad vi siger og gør”, udtaler Mikael Nordgren, CEO og Partner.

Novataris har de efterfølgende 3 år haft en CAGR på over 30%, hvilket, ifølge Mikael Nordgren, naturligvis skyldes alle medarbejdernes hårde arbejde, men i høj grad også den strategi som Brems & Co. har været med til at hjælpe med at forme.

De bedste anbefalinger til Martin og hans team

Mikael Nordgren: ”Martin er yderst kompetent og har til hvert møde bogstaveligt talt boblet af energi for at hjælpe os med at udvikle og forbedre Novataris’ strategi. Martin udfordrer alt og finder hurtigt ind til selve kernen.”

Martin Brems: ”Det har været fantastisk at arbejde sammen med så dygtige og ambitiøse folk – og blot et bevis på, at en skarp strategi med et stærkt formål og en god historie, kan gøre en verden til forskel.”

Mikael Nordgren slutter: ”Vi er meget tilfredse med resultatet, og jeg kan varmt anbefale Martin Brems fra Brems & Co. til alle, der har brug for at få en mere fokuseret strategi, en ny stærk vision og en tydeligere kommunikationsplatform, som skaber resultater”.

Brems & Co. hjælper brands med at skabe en bæredygtig fremtid

Vi har på baggrund af over 120 kundeprojekter de sidste 8 år udviklet vores egen Strategitrappe® med 12 trin til vækst, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel.

På kundelisten er bl.a. Novataris, Toyota Material Handling, Umbraco, Micro Technic, YOYO Global Freight, e-conomic, Micro Matic, Plus Pack, esoft AB, Mobitel, KUBO Robotics, WaterRower GmbH og mange flere.

Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.

Evt. spørgsmål til pressemeddelelsen kan rettes til:

CEO & Partner, Mikael Nordgren, Novataris
mn@novataris.com eller +4553641444

CEO & Brand strateg, Martin Brems, Brems & Co.
mb@brems.dk eller +4560257572