Bruttofortjenesten steg fra dkk 12 mio. til dkk 36 mio. på blot 3 år.
Det strategiske marketingbureau Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med en ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende øgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio. til dkk 36 mio. på blot 3 år.
Væksten skyldes, ifølge Mikael Nordgren, naturligvis alle medarbejdernes hårde arbejde, men i høj grad også den strategi som Brems & Co. har været med til at hjælpe med at forme.
Pressemeddelse: Brems & Co., 3. august 2022
Nyt strategisk fundament gjorde forskellen
Novataris fik i starten 2018 udviklet et nyt strategisk fundament sammen med en stærk vision, som taler ind til både kunder, medarbejdere og stakeholders.
”Vi fik vi et særdeles struktureret og intensivt forløb med kunde- og medarbejderanalyser samt interne workshops. Her blev vores strategi krystalliseret og forfinet igennem brug af Brems & Co.’s eget værktøj ”Strategitrappen® – 12 trin til vækst”. Outcomet blev bl.a. vores slogan: Advanced IT made Human, som i dag er omdrejningspunktet, i alt hvad vi siger og gør”, udtaler Mikael Nordgren, CEO og Partner.
Novataris har de efterfølgende 3 år haft en CAGR på over 30%, hvilket, ifølge Mikael Nordgren, naturligvis skyldes alle medarbejdernes hårde arbejde, men i høj grad også den strategi som Brems & Co. har været med til at hjælpe med at forme.
De bedste anbefalinger til Martin og hans team
Mikael Nordgren: ”Martin er yderst kompetent og har til hvert møde bogstaveligt talt boblet af energi for at hjælpe os med at udvikle og forbedre Novataris’ strategi. Martin udfordrer alt og finder hurtigt ind til selve kernen.”
Martin Brems: ”Det har været fantastisk at arbejde sammen med så dygtige og ambitiøse folk – og blot et bevis på, at en skarp strategi med et stærkt formål og en god historie, kan gøre en verden til forskel.”
Mikael Nordgren slutter: ”Vi er meget tilfredse med resultatet, og jeg kan varmt anbefale Martin Brems fra Brems & Co. til alle, der har brug for at få en mere fokuseret strategi, en ny stærk vision og en tydeligere kommunikationsplatform, som skaber resultater”.
Brems & Co. bygger stærke markedspositioner
Vi har på baggrund af over 120 kundeprojekter de sidste 8 år udviklet vores egen Strategitrappe® med 12 trin til vækst, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel.
På kundelisten er bl.a. Novataris, Toyota Material Handling, Umbraco, Micro Technic, YOYO Global Freight, e-conomic, Micro Matic, Plus Pack, esoft AB, Mobitel, KUBO Robotics, WaterRower GmbH og mange flere.
Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.
Evt. spørgsmål til pressemeddelelsen kan rettes til:
CEO & Partner, Mikael Nordgren, Novataris
[email protected] eller +4553641444
CEO & Strategisk rådgiver, Martin Brems, Brems & Co.
[email protected] eller +4560257572
Læs mere...
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Bruger du empati i din ledelse til at skabe resultater?
Erhverv+ klumme: Det er ret enkelt, men ofte svært for de fleste at praktisere. Måske fordi de fleste ledere ikke besidder empati. Det tror jeg dog ikke. Hvad er der så galt,…
Er du god til at fortælle historier der sælger?
Erhverv+ klumme: Sælg som en start-up. Pris er aldrig afgørende for et salg – men det er derimod den opfattede værdi hos kunden. Få alle 3 tips her.
Fremtidens vinderbrands skaber meningsfulde bevægelser og fokuserer på social e-handel
Erhverv+ klumme: Ny trend på vej: Fremtidens vinderbrands skaber meningsfulde bevægelser og fokuserer på social e-handel