Fra produktfokus til well-being
De fleste, der har set den amerikanske Netflix serie House of Cards, kender også til den flotte håndlavede træ-romaskine WaterRower fra virksomheden af samme navn. Søster-selskabet NOHrD i Tyskland producerer andre højkvalitets fitness produkter af træ, som bl.a. cykler, løbebånd og maskiner til styrketræning – og sælger også WaterRower i Europa.
I 2019 tog WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig endnu stærkere som et bæredygtigt fitnessbrand. Opgaven for Brems & Co. bestod derfor i at udvikle en bæredygtig marketing- og brandingstrategi for WaterRower og NOHrD i Europa, og vi kan nu præsentere resultatet.
Af Martin Brems, Brems & Co., 14. december 2022
Om resultatet udtaler Richard Kelly, CEO hos WaterRower Scandinavia:
”En af de ting, der virkelig imponerede mig i samarbejdet med Brems & Co., var den meget strukturerede tilgang igennem Strategitrappen®. På hvert trin på vejen, var det meget tydeligt, at Martin og hans team vidste præcis, hvilke spørgsmål de skulle stille, hvem de skulle spørge, og præcis hvad næste skridt var. Mine bedste anbefalinger herfra.”
Indsigter som omdrejningspunkt
Opgaven blev løst gennem en række interne workshops og en personlige interviews af WaterRower og NOHrD’s vigtigste partnere og forhandlere suppleret med omfattende desk research indenfor trends og konkurrencesituationen på fitness-markedet. Dertil blev der igangsat en større forbruger-analyse med knap 800 privatkunder i Skandinavien, Tyskland, Østrig, Schweiz, Holland, Belgien, England og Frankrig.
Design og bæredygtighed som omdrejningspunkt
Der blev udviklet en ny bæredygtig marketingstrategi for WaterRower og NOHrD med formål, mission og Value Propositions. Herunder ny position og målsætning.
Dertil udviklede vi et slogan til at understøtte den nye strategi. Som led i dette udarbejdede vi en detaljeret personabeskrivelse af deres målgrupper. Projektet har betydet, at WaterRower og NOHrD, i dag er rykket tættere sammen og har fået en skarpere profil i markedet, målrettet design og bæredygtighed.
Overvejer du også en strategiproces, som styrker din brandværdi?
Siden 2014 har vi hjulpet over 120 virksomheder med at komme i mål med deres ambitioner. Projektet strækker sig typisk over 2-3 måneder og involverer et halvdags kick-off møde samt 3 workshop-dage med ca. 2 ugers mellemrum.
Efter et forløb med Strategitrappen® vokser vores kunder i gennemsnit med 119% i omsætning og 133% i overskud målt over en 3-årig periode fra start af projekt.
Kontakt Martin på [email protected] eller ring på 60257572 og book et uforpligtende møde.
Læs mere...
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien
Artikel: Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor vi skal hjælpe med at øge salget af førerløse AGV (Automated Guided Vehicles) trucks.
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.
Ny strategi forøgede overskud fra 0,4 mio. til 9,3 mio. på 3 år
Brems & Co. hjalp i 2018 det københavnske IT-konsulenthus Novataris med ny strategi og kommunikationsplatform. Efterfølgende forøgede Novataris bruttofortjenesten fra dkk 12 mio.…