Fra produktfokus til well-being

De fleste, der har set den amerikanske Netflix serie House of Cards, kender også til den flotte håndlavede træ-romaskine WaterRower fra virksomheden af samme navn. Søster-selskabet NOHrD i Tyskland producerer andre højkvalitets fitness produkter af træ, som bl.a. cykler, løbebånd og maskiner til styrketræning – og sælger også WaterRower i Europa.

I 2019 tog WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig endnu stærkere som et bæredygtigt fitnessbrand. Opgaven for Brems & Co. bestod derfor i at udvikle en bæredygtig marketing- og brandingstrategi for WaterRower og NOHrD i Europa, og vi kan nu præsentere resultatet.

Af Martin Brems, Brems & Co., 14. december 2022

Om resultatet udtaler Richard Kelly, CEO hos WaterRower Scandinavia:

En af de ting, der virkelig imponerede mig i samarbejdet med Brems & Co., var den meget strukturerede tilgang igennem Strategitrappen®. På hvert trin på vejen, var det meget tydeligt, at Martin og hans team vidste præcis, hvilke spørgsmål de skulle stille, hvem de skulle spørge, og præcis hvad næste skridt var. Mine bedste anbefalinger herfra.”

Indsigter som omdrejningspunkt

Opgaven blev løst gennem en række interne workshops og en personlige interviews af WaterRower og NOHrD’s vigtigste partnere og forhandlere suppleret med omfattende desk research indenfor trends og konkurrencesituationen på fitness-markedet. Dertil blev der igangsat en større forbruger-analyse med knap 800 privatkunder i Skandinavien, Tyskland, Østrig, Schweiz, Holland, Belgien, England og Frankrig.

Design og bæredygtighed som omdrejningspunkt

Der blev udviklet en ny bæredygtig marketingstrategi for WaterRower og NOHrD med formål, mission og Value Propositions. Herunder ny position og målsætning.

Dertil udviklede vi et slogan til at understøtte den nye strategi. Som led i dette udarbejdede vi en detaljeret personabeskrivelse af deres målgrupper. Projektet har betydet, at WaterRower og NOHrD, i dag er rykket tættere sammen og har fået en skarpere profil i markedet, målrettet design og bæredygtighed.

Purpose
Our purpose is to bring more well-being to the people through our product designs

Mission
Our mission is to design aesthetic and sustainable fitness equipment for more well-being

Value Propositions
Designed for well-being
Designed for sustainability
Designed for appeal

Slogan
Design by nature

Brems & Co. udvikler bæredygtige brands

Brems & Co. hjælper virksomheder til at tænke bæredygtighed ind i deres forretnings- og kommunikationsstrategi. Virksomheden har på baggrund af over 120 kundeprojekter de sidste 8 år udviklet Strategitrappen® med 12 trin, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel.

Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.

Spørgsmål? Skriv eller ring til Martin på
tlf: 60257572 eller e-mail: [email protected]

Artikel i Fyns Stifttidende

Læs hele artiklen her