Strategi- og kommunikationsbureauet Brems & Co. skal hjælpe Toyota i Spanien med at øge salget af førerløse trucks
Det fynske bureau Brems & Co. har landet en aftale med Toyota Material Handling i Spanien, hvor de skal hjælpe med at øge salget af den japanske mobilitetsvirksomheds førerløse AGV (Automated Guided Vehicles, red. ) trucks.
”Vi har opdyrket indsigt på det danske marked, som vi nu kan bringe videre til det spanske marked,” siger Martin Brems, der er strategisk rådgiver og stifter af Brems & Co.
Artikel fra Dansk Markedsføring, 19. januar 2023
Fokus på øget værdi i salgstragten
Opgaven kommer nemlig på bagkant af et tilsvarende projekt, som Brems & Co. har lavet for Toyota Material Handling i Danmark i 2021-22. Her hjalp bureauet virksomheden til at skabe bedre resultater med sine salgs- og marketingindsatser for førerløse trucks.
”På europæisk plan er der et stort ønske om at booste AGV kategorien. Og vi hjalp Toyota Material Handling i Danmark til at blive bedre i deres salgskommunikation – blive bedre til at ramme de rigtige målgrupper, når de skal sælge, særligt i forhold til direktionen og bestyrelsen i virksomheder,” siger Martin Brems.
Han mener, at det er de gode resultater i det danske Toyota-samarbejde, der har åbnet døren til Spanien. Helt eksakt gik vejen til det spanske marked via bestyrelsesformanden for det danske selskab, som også er bestyrelsesformand for det spanske selskab, fortæller han.
De eksakte forbedringer i salgsperformance som arbejdet med Brems & Co. har bidraget med for Toyoya Material Handling er fortrolige. Men Eiler Toft-Andersen, der er Senior Manager Logistics Solutions i Toyota Material Handling Danmark, beskriver i en mail til Markedsføring den overordnede effekt.
”Vi sparer mere tid og ressourcer internt på salg og marketing, og vi har øget værdien i vores salgstragt siden foråret 2022, hvor vi rullede det ud.”
Fokus på behov, adfærd og barrierer for et salg
Martin Brems fortæller, at man hos Brems & Co. har udviklet sit eget værktøj, kaldet ’Strategitrappen®’, der er grundstenen i bureauets strategiske tilgang, og som også arbejdet med Toyota er baseret på.
Arbejdet med Toyota Material Handling i Spanien starter med, at bureauet tager til Barcelona i marts måned til analyser og workshops.
”Den føste fase handler om en intern analyse af styrker og svagheder i salg og marketing (i Toyota Material Handling, red.) samt en ekstern analyse blandt udvalgte kunder, for at finde frem til behov, adfærd og barrierer for et salg,” siger Martin Brems.
På Brems & Co. er man tre ansatte, og da Toyota har over 360.000 ansatte på verdensplan, er det en stor fisk, det lille bureau har fået i rusen. Men store internationale kunder ikke er helt nyt for bureauet, der tidligere også har udført globalt marketing strategisk arbejde for fitnessbrandet WaterRower.
Hvad kan I som lille bureau tilbyde en stor virksomhed som Toyota Material Handling?
”Vores tilgang er mere jordnær, enkel og pragmatisk end de store bureauer og konsulenthuse. Vi kommer ikke fem-mand mand høj til hvert møde, vi holder det teoretiske på et minimum, og vi kalder en “spade for en spade”. Samtidig bruger vi meget tid på at få kundeindsigt, som desværre bliver undervurderet af mange virksomheder” siger Martin Brems.
Han håber på, at arbejdet med Toyota i Spanien kan føre til flere samarbejder med Toyota Material Handling i andre lande.
”Jeg håber da, at det kan udmønte sig i endnu mere arbejde. Men det er alt for tidligt at spå om endnu. Nu skal vi først have skabt gode resultater for Toyota i Spanien.”
Brems & Co. bygger stærke markedspositioner
Vi har på baggrund af over 120 kundeprojekter de sidste 8 år udviklet vores egen Strategitrappe® med 12 trin til vækst, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel.
På kundelisten er bl.a. Novataris, Toyota Material Handling, Umbraco, Micro Technic, YOYO Global Freight, e-conomic, Micro Matic, Plus Pack, esoft AB, Mobitel, KUBO Robotics, WaterRower GmbH og mange flere.
Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.
Evt. spørgsmål til artiklen kan rettes til:
CEO & Strategy consultant, Martin Brems, Brems & Co.
[email protected] eller +4560257572
Læs mere...
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.
30% vækst igennem en bæredygtig global strategi med IoT
I 2019 tog Micro Technic en stor strategisk beslutning om at ville fokusere på IoT og opsamling af data, som fremtidens forretning for hele virksomheden. Læs casen her.
Fra produktfokus til well-being for verdenskendt brand
I 2019 tog det verdenskendte WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig som som et fitnessbrand, der er bæredygtigt. Læs hvordan vi løste……
Hvordan kan du vende krisen til din fordel?
Krisen giver dig muligheder for at stå stærkere. Vi har 5 bud på hvorfor. Ét af dem er at parkere ”det plejer vi at gøre”. Læs vores klumme fra Erhverv+.
60% af virksomhedslederne har formål som topprioritet
I foråret 2022 tog vi pulsen på, hvordan 50 danske virksomhedsledere arbejder med deres strategi. Her får du de 5 vigtigste indsigter fra rapporten.