Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Toyota Material Handling Danmark fandt frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering – og skabt fornyet vækst. Særligt ved at klæde beslutningstagere på til at træffe de rigtige beslutninger. Nu er den danske tilgang blevet omdrejningspunktet for flere europæiske lande, bl.a. Spanien og Finland.
Af Jacob Brakow, Brems & Co., 11. september 2023
Opgaven
Toyota Material Handling Danmark A/S (TMH) er et salgsdatterselskab under verdens 10. største virksomhed. De sælger transport- og logistikløsninger. TMH har taget en global strategisk beslutning om at fokusere på selvkørende trucks, kaldet AGV (Automated Guided Vehicles). I den forbindelse bad de Brems & Co. om at undersøge mulighederne, barriererne og ikke mindst beslutningsprocessen ved sådanne investeringer.
Strategien
Opgaven startede med en række interviews af kunder, hvor der havde været dialog omkring køb af AGV’er. Dels for at forstå behovet, men også mulige barrierer for et salg, endnu bedre. På baggrund af analyserapportens anbefalinger, blev der afholdt en to-dags workshop, med fokus på at udvikle en salgsstrategi – både internt og eksternt – som skulle sikre en øget konvertering af lukkede salgsordrer på AGV’er.
Resultatet
Der blev defineret 6 Must Win Battles, herunder udvikling af vision og mission for kategorien, klare målgruppebeskrivelser, købsproces og ny salgstilgang. TMH fik samtidig defineret 3 Value Propositions (værditilbud), som understøtter de primære pains hos målgruppen. Efterfølgende udviklede vi en salgspræsentation og en e-bog. Salg og marketing er nu blevet langt bedre rustet til at sælge AGV’er. Nu er den danske tilgang således blevet omdrejningspunktet for flere europæiske lande, bl.a. Spanien og Finland.
Vil du også øge dit salg og styrke dit brand?
Siden 2014 har vi hjulpet over 120 virksomheder med at komme i mål med deres ambitioner. Et projekt strækker sig typisk over 2-3 måneder og involverer et halvdags kick-off møde samt 3 workshop-dage med ca. 2 ugers mellemrum.
Kontakt Martin på [email protected] eller ring på 60257572 og book et uforpligtende møde
Læs mere...
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.
Branding er ikke dit logo – men dit reason why
Hvad er de typiske faldgruber, når en virksomhed skal ud i en re-branding proces? Hør branding-rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+.
Velkommen til VUC Erhverv som ny kunde hos Brems & Co.
Hvordan sælger man efteruddannelse til virksomheder igennem en mere formålsdrevet og værdiskabende tilgang? Det glæder vi os til at hjælpe VUC Erhverv med de næste par……
Velkommen til CCIT som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe CCIT med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Topkarakterer til Brems & Co. i kundeanalyse
Hos Brems & Co. lever vi af tilfredse kunder, og ifølge vores seneste tilfredshedsanalyse har vi fået en Net Promoter Score på 100, hvilket er maksimum score og 4,8 ud af 5 i…
Velkommen til Nybolig som ny kunde hos Brems & Co.
Vi har fået til opgave at inspirere og udfordre de knap 220 forretninger i hele Danmark med de mange muligheder der er, for at styrke brandingen digitalt.
Velkommen til Autosource Group som ny kunde hos Brems & Co.
Autosource Group er en ambitiøs SaaS virksomhed i bilbranchen, som indenfor få år har ambitioner om at blive Europas største indenfor deres felt.
Formålsdrevet strategi. Buzz eller Business?
Alle taler om det. Et formål. Hvorfor er det vigtigt? Og hvad skal du bruge det til? Læs klummen om hvordan du kan finde dit formål.
Millioner til strategi og digitalisering af SMV’er
For at få del i midlerne er der en række krav, der skal opfyldes, men det behøver faktisk ikke at være så svært. Læs klummen om hvordan du får del af puljerne her.