Fynsk Erhverv har store planer om vækst, og den nuværende strategi og nuværende forretningsområder stod ikke mål med vækstambitionerne. På den baggrund ønskede Fynsk Erhverv i foråret 2016 at få hjælp til udarbejdelsen af en 2020 strategi. Målet var en fordobling af medlemsantallet fra 500 til 1.000 i 2020.
CASE: Fynsk Erhverv – Fra 500 til 1.000 medlemmer i 2020

Brems & Co. blev engageret som strategi-facilitator for en nedsat strategi-gruppe fra Fynsk Erhvervs bestyrelse. Som omdrejningspunkt for hele strategi-arbejdet, blev der foretaget en lang række personlige interviews – både af medlemmer og potentielle medlemmer – samt afholdt en række workshops internt såvel med medlemmer.
Resultatet blev udarbejdelsen af 6 konkrete forretnings-områder, hvor Fynsk Erhverv gør en forskel for deres medlemmer – med fokus på den konkrete værditilførsel, for det enkelte medlem. Et vigtig element i strategien blev fokus på en ny digital medlemsstrategi og udarbejdelse af nyt digitalt medlemskoncept, som skal være med til at styrke produkt- og serviceniveauet, tiltrække nye medlemmer og fastholde eksisterende samt styrke relationerne mellem virksomhederne.