';

CASE: H.C. Andersen Julemarkedet – Gæsteanalyse og udvikling af nye initiativer for H.C. Andersen Julemarkedet

Testimonial af Henrik Kragh og Kristina Sjögreen
Henrik Kragh og Kristina Sjögreen
Kulturkonsulenter, Odense Kommune By- og Kulturforvaltningen
“Samarbejdet med Brems & Co. har været præget af en rigtig god dialog og fleksibel fremdrift, ligesom analyserapporten har givet os mange brugbare nedslagspunkter i forhold til områder, hvor vi enten skal nytænke og fastholde. Vi har været meget tilfredse med samarbejdet”
Opgave

Odense by- og kulturforvaltning har store ambitioner for H.C. Andersen Julemarkedet som en kulturel begivenhed. I den forbindelse ønskede Odense kommune at få indsigt i gæsternes brugeroplevelser for at højne og sikre fremtidige oplevelser. Udover indsigt i gæsternes oplevelser, skulle der udføres strategiske og operationelle overvejelser omkring mulig udvidelse af H.C. Andersen Julemarkedet.

Metode

For at analysere gæsternes brugeroplevelser blev der udført kvalitative interviews. Interviewene blev udført under Julemarkedet via fysiske tilstedeværelse for at sikre størst mulig indsigt. Spørgsmålene var fokuseret på gæsternes behov, oplevelser og overordnet tilfredshed. Yderligere blev der foretaget kvalitative interessent interviews med det formål at afdække mulig udvikling af H.C. Andersen Julemarkedet.

Resultat

I samarbejde med Odense kommune blev der igennem et workshop-forløb udviklet en række initiativer, som i løbet af 2018 vil blive implementeret. Initiativerne var baseret på analyseresultaterne og en efterfølgende udviklings-workshop, og skal sikre endnu bedre brugeroplevelser samt skabe en kontinuerlig plan for videreudvikling af H.C. Andersen Julemarkedet.

Kontakt os