';

CASE: Tech Town Odense – Udvikling af ny strategi, vision, visuel identitet og lancering

Image
Susanne Blix
Udviklingsdirektør, BoligGruppen A/S
“Samarbejdet med Martin Brems fra Brems & Co. og hele hans team har været outstanding. Simpelthen fantastisk. 14 dage efter vi havde lanceret kampagnen var vi blown-away af interesse. Her 3 måneder efter lancering, er vi ca. 8-12 måneder længere fremme, i forhold til måden vi normalt havde arbejdet på. Det havde vi på ingen måde regnet med. Jeg kan varmt anbefale Brems & Co.”
Opgaven

BoligGruppen er et ejendoms- og projektudviklingsselskab der udvikler og udlejer bolig- og erhvervsejendomme. I 2017 startede idéen om at udvikle et kontorhus i Odense med fokus på IT-virksomheder. I forlængelse af dette projekt, ønskede Boliggruppen en identitet, logo og navn for kontorhuset.

BoligGruppen kom herefter til Brems & Co. med ønsket om udvikling af en strategi- og kommunikationsplatform for huset med identitet, navn og logo samt plan for lancering.

Strategi- og kommunikationsarbejdet tog udgangspunkt i interviews med den ønskede målgruppe af kontorhuset – potentielle lejere og beslutningstagere i IT-virksomheder. Der blev herefter afholdt en række workshops med ledelsen og medarbejderne faciliteret af Brems & Co. 

Læs mere om hvordan vi arbejder her

Strategien

Igennem workshops med BoligGruppen, udviklede idéen og ambitionen sig fra at have fokus på ét enkeltstående kontorhus til at have fokus på en by-del. Ved siden af det nye kontorhus lå der nemlig 4 andre ejendomme, som naturligt kunne indgå i Tech Town Odense. Tech Town Odense var hermed født.

Den nye strategi for BoligGruppen og Tech Town Odense indeholdte en ny ambitiøs vision for hele området, positionering, nyt navn for området, navne på de 5 ejendomme samt differentierende USP’er med fokus på Scale-Up tech-virksomheder.

Nøgleordene og USP’erne i strategien var ’Convenience’, ’Scale Up’ og ’Feel Like Home’. Tech Town Odense skal være et sted med gode og lækre omgivelser for tech-virksomheder, hvor der er mulighed for at fokusere på forretningen og samtidig føle sig hjemme.

Hele den visuelle identitet og logo blev udviklet ud fra stjerne-universet, idet målgruppen for Tech Town Odense netop er stjerner og på vej – og naturligt blev sloganet til “Home for Tech Stars”.

Der blev udviklet en koncept-film, website og siden lanceringen maj 2019, er Tech Town Odense markedsført massivt via Facebook, LinkedIn og Instagram content og annoncering kombineret med en Google AdWords kampagne.

Resultatet

Resultatet for Tech Town Odense har været overvældende. 14 dage efter, at de havde lanceret kampagnen, var de blæst omkuld af interesse. 3 måneder efter lanceringen, var BoligGruppen allerede 8-12 måneder længere fremme, i forhold til måden de normalt ville have arbejdet på, i forhold til kvalificering af leads og lejere til området.

Læs mere på www.techtownodense.dk

Vision:
“Få skabt et nationalt anerkendt tech-område i Odense, kendt som ”Tech Town” – som skaber rammerne for, at regionale Scale Up tech-virksomheder bliver til internationale succeser”

Positionering:
“Vi vil være kendt for at tilbyde de bedste faciliteter i et udviklende tech-fællesskab for Scale Up tech-virksomheder i Danmark.”

Slogan:
Home for tech stars

Ønsker du at blive ringet op ?