';

CASE: TriVision – Salgsvækst på over 40% efter ny strategi og kommerciel platform

Testimonial af Ole K. Neckelmann
Ole K. Neckelmann
Co-founder & Commercial Director, Trivision
“Vi har været meget tilfredse med samarbejdet med Martin Brems og hele hans team. Martin's evne til at komme ind til kernen af vores forretning, udfordre os og derfra skabe en stærk marketingplatform for vækst, har været fantastisk og årsagen til, at vi har nået de resultater, som vi har i dag. Mine bedste anbefalinger.”
Opgaven

TriVision har siden 1999 levet af at udvikle high-end løsninger til vision-baseret kvalitetskontrol, primært indenfor produktion af fødevarer og emballage.

I 2016 søgte de en investor, som sammen med ledelsen hos Trivision skulle være med til at skalere forretningen, dels via en produkt-orienteret forretningsmodel, styrket proaktiv kommerciel tilgang, opdateret profilering, og ikke mindst en gearet organisation til vækst. VækstPartner Kapital med Klaus Bülow Davidsen som operationel partner, kom til i efteråret 2016 og igangsatte herefter en strategi- og marketing-proces, hvor Brems & Co. blev valgt som samarbejdspartner.

Udgangspunktet for strategi- og marketing-arbejdet, byggede i første fase på en række markeds- og kundeanalyser, heraf personlige interviews med ledelsen, kunder i ind- og udland, samarbejdspartnere og ikke mindst industri-eksperter, fra lignende brancher. Der blev herefter afholdt en række workshops med ledelsen og de nye medejere, faciliteret af Brems & Co.

Strategien

Leverancen blev en ny strategi- og marketing-platform gearet til international vækst. Strategien indeholdt bl.a. ny vision, mission, positionering, kortlægning af konkurrencefordele, målgruppe-beskrivelse, et stærkt Value Proposition med 4 differentierende USP’er, og ikke mindst valg af (nye) produkter og services med dertilhørende prismodeller og partner-model for hele værdikæden.

Igennem analysefasen og workshops, stod det klart, at Trivision blev opfattet som nogle af de fagmæssigt bedste på markedet, og at high-end positionen kombineret med brugervenlighed var ledig og oplagt at positionere sig på – med en klar konkurrencefordel.

Logoet og den visuelle identitet blev re-designet med fokus på high-end produkter, robot-øjet og brugervenligheden, og sloganet “Vision beyond imagination” skal være med til at fasttømre TriVision’s position som en af de bedste på markedet. Websitet blev re-designet,  og der blev fokuseret kraftigt på digital markedsføring, for at øge lead-genereringen i en branche, som typisk ikke anvendte den kanal intensivt. Webbureauet Morningtrain har samarbejdet med Brems & Co. på denne del.

Trivision_web
Resultatet

Den nye strategi- og marketingplatform sammen med den digitale indsats blev for alvor rullet ud i sen-sommeren 2017 samtidig med Jesper Bach, ny administrerende direktør, tiltrådte.

TriVision har oplevet en salgsfremgang på over 40% i 2018, ordre-pipeline er signifikant forøget og det naturlige inflow af leads er mere end fire-doblet. Transformationen er ikke slut, men grundlaget for vækst og skalerbarheden i forretningen er øget signifikant, og TriVision har øget internationaliseringen med stærke partnerskaber i Skandinavien, UK, Benelux, Schweiz og Tyrkiet. www.trivision.dk


Vision:

“Pushing the boundaries within vision technology”

Mission:
“Secure product quality and eliminate production waste”

Kontakt os