Tytex havde brug for strategisk og analytisk sparring og rådgivning i forbindelse med en ny intern og ekstern global kommunikationsplatform samt implementering af ny overordnet partnerstrategi. Det krævede dybere indsigt og forståelse af kunderne og deres behov samt en intern analyse af Tytex.
CASE: Tytex – Ny global partnerstrategi og Value proposition

Opgaven blev løst igennem omfattende personlige interviews af Tytex vigtigste globale kunder samt interne interviews af ledelse og udvalgte medarbejdere. På baggrund af analysen, faciliterede vi en heldags workshop med ca. 20 medarbejdere. Fokus på workshoppen var udarbejdelse af Tytex’ unikke Value Proposition, dvs. hvad gør Tytex unik i markedet, og hvad skal være omdrejningspunktet i kommunikationen. Herefter fokuserede vi på de primære segmenter, deres profil, behov, udfordringer, hvad der trigger et salg, overordnet salgsbudskab og ikke mindst ideer til konkrete salgsværktøjer og – aktviteter målrettet hvert segment.
På baggrund af kunde- og medarbejderanalyse og workshoppen, præsenterede vi en samlet rapport med forslag til Tytex nye Values Proposition og kommunikationsplatform, herunder slogan, målgruppevalg, salgsbudskaber og konkrete forslag til salgs- og marketingaktiviteter.