';

CASE: Hoppekids børnemøbler – 20% vækststrategi for Nordeuropa

Testimonial af René Stenvang
René Stenvang
Direktør
“Martin arbejder meget professionelt, han er vidende og altidutroligt velforberedt og bidrager engageret med hele hansviden. Mine varmeste anbefalinger.”
Opgave

Hoppekids har eksisteret i ca. 10 år og tog kontakt til Brems & Co. i foråret 2014, men henblik på at få hjælp til at øge deres vækst over de næste par år med 15-20%. Hoppekids er godt etableret i Norden og til dels i Nordeuropa. Opgaven lød:

  • Analyse af nuværende markedsposition og -effekt.
  • Udvikling af den rigtige brandstrategi og -positionering i forhold til konkurrenter og markedet.
  • Input til optimering af produktportefølje og den totale købs- og serviceoplevelse.
  • Udvikling af overordnet kommunikationsstrategi.
Metode

Projektet var et 4-bens analyseprojekt: 1) Fokusgruppeinterviews med mødre, 2) interview af sælgere i Nordeuropa, 3) interview af de største kæder/kunder i Nordeuropa, 4) webanalyse af det tyske og danske marked. Herefter opfølgende heldags intern workshop med ledelsen.

Resultat

Det samlede resultat blev præsenteret for bestyrelsen i efteråret 2014, og Hoppekids fik efterfølgende trimmet vision, mission, produktsortiment og salgsstruktur med stor succes.