';

CASE: Hoppekids børnemøbler – 20% vækststrategi for Nordeuropa

Hoppekids
René Stenvang
Direktør
“Martin arbejder meget professionelt, han er vidende og altidutroligt velforberedt og bidrager engageret med hele hansviden. Mine varmeste anbefalinger.”
Opgave

Hoppekids har eksisteret i ca. 10 år og tog kontakt til Brems & Co. i foråret 2014, men henblik på at få hjælp til at øge deres vækst over de næste par år med 15-20%. Hoppekids er godt etableret i Norden og til dels i Nordeuropa. Opgaven lød:

  • Analyse af nuværende markedsposition og -effekt.
  • Udvikling af den rigtige brandstrategi og -positionering i forhold til konkurrenter og markedet.
  • Input til optimering af produktportefølje og den totale købs- og serviceoplevelse.
  • Udvikling af overordnet kommunikationsstrategi.
Metode

Projektet var et 4-bens analyseprojekt: 1) Fokusgruppeinterviews med mødre, 2) interview af sælgere i Nordeuropa, 3) interview af de største kæder/kunder i Nordeuropa, 4) webanalyse af det tyske og danske marked. Herefter opfølgende heldags intern workshop med ledelsen.

Resultat

Det samlede resultat blev præsenteret for bestyrelsen i efteråret 2014, og Hoppekids fik efterfølgende trimmet vision, mission, produktsortiment og salgsstruktur med stor succes.