Mobitel – Lancering af nyt teleselskab til erhvervslivet

Det tidligere TDC Erhvervscenter Odense, skifter pr. 1. maj 2020 navn til Mobitel og træder således helt ud af TDC kæden, som det største af i alt 13 centre. Det strategiske tunge og digitalt fokuserede bureau, Brems & Co. har stået for udvikling af selve strategien – fra vision, mission positionering og Value Propositions til udvikling af navn, logo, slogan og visuel identitet og lancering. Lanceringen indeholder branding- og kunde-film, nyt website – kombineret med en intensiv PR og online indsats med stærk fokus på lead-generering.

Opbygningen af et nyt stærkt brand uden TDC-navnet

Den største udfordring ved opgaven var, at Mobitel, som udspringer af et 19 års samarbejde med TDC som TDC Erhvervscenter, nu reelt skulle starte forfra med både deres branding, kommunikation og kendskabsopbygning – i et helt nyt koncept – og uden at have TDC-navnet i ryggen.

”Fokus i opgaven var fra starten af at komme helt tæt på personerne bag, kulturen, værdierne, markedet og kundernes behov – og samtidig udvikle en positionering, et navn og en visuel identitet som både enkelt og effektivt kunne kommunikere Mobitel som en ny – men også etableret – spiller i erhvervsmarkedet”, siger Martin Brems, idémand bag konceptet og strategisk direktør hos Brems & Co.

“Gør det enkelt” bag strategien og lanceringen

”Mobitel har med nogle af Danmarks stærkeste tele-profiler til erhvervslivet og et meget højt ambitionsniveau, alle forudsætninger for at klare sig godt med deres nye satsning. De er reelt unikke i markedet – og tør at tænke stort og visionært – og har også noget at have det i”.

Selve strategien og kampagnen bygger på dyb indsigt hos kunder, partnere og i virksomheden – og det har gjort hele forskellen, fortsætter Martin Brems:

”Det stod ret hurtigt klart hvilken retning og positionering der var oplagt. Mobitel er de eneste i markedet, der kan levere en totalløsning til erhvervslivet, som for mange andre er komplekst, dvs. at virksomheder kun skal henvende sig ét sted. Det er er helt unikt og gør håndteringen af erhvervstelefoni meget mere enkelt for virksomhederne. Virksomhederne vil gerne have det hele samlet og gjort mere overskueligt – og ikke mindst gennemskueligt. Derfor var strategien med positioneringen og det konkrete pay-off ”Gør erhvervstelefoni enkelt” det helt rigtige for dem.”

Det handler om salg af relationerne

Samtidig fremhævede analyserne et stærkt fokus på menneskerne bag og de tætte relationer og nærværet fremfor kun fokus på pris og produktudbud. Martin Brems fortsætter: ”På B2B markedet er det i dag ekstremt svært at differentiere sig på produkter og services alene – det handler om relationerne. Jo mere autentisk du er, jo stærkere står du. Det er medarbejderne, der gør forskellen – lige meget hvilke produkter og services du sælger”

Ole Folmer, stifter og direktør hos Mobitel, slutter ”Vi er meget tilfredse med vores nye strategi, det nye navn, logo, pay-off’et og nye identitet. Vi kan mærke, at det rammer os præcis som dem vi er – og passer med de ambitioner vi har. Det har været noget af det vigtigste i processen. Det har været en fornøjelse at arbejde med Martin og hele hans team hos Brems & Co. De har på kort tid formået at komme helt tæt på vores forretning og ambitioner, markedet og kunderne – og kogt det ned til noget, som vi er meget stolte af at bringe til markedet her 1. maj”

Websitet kan ses på www.mobitel.dk

Spørgsmål til pressemeddelelsen kan henvendes til

Martin Brems
strategisk direktør

+45 60 25 75 72
[email protected]

Ole Folmer
CEO, Mobitel

+45 40 68 87 30

uncode-placeholder