';

I sommeren 2017 gennemførte Brems & Co. vores egen kundeanalyse. Vi er meget stolte over at opnå en Net Promoter Score score på 75, som svarer til “Verdensklasse” i følge NPS systemet og karakteriserer virksomheder med de mest loyale og engagerede kunder. Stor tak til vores kunder for tilliden. Her følger et nærmere oprids af resultaterne – og lidt om Net Promoter Score:

  • Net Promoter Score: 75% af vores kunder gav os rene 10-taller på en skala på 1-10 på spørgsmålet: “I hvor høj grad ville du anbefale os til andre”. Resten gav 8-taller. I Net Promoter Score svarer 75% til “Verdensklasse” og overgår bl.a. Apple, som ligger på 72.
  • Udbyttet af deres projekt: 4,7 (på en skala 1-5, hvor 5 er højest). Eksempler på udtalelser:
    • “Godt afviklet og meget professionel håndtering”
    • “God sparring og indlevelse. God inspiration og energi i samarbejdet”
  • Projektledelsen: 4,7 (på en skala 1-5, hvor 5 er højest). Eksempler på udtalelser:
    • “Højt nærvær og evne til at lytte bar samarbejdet præg af”
    • “Der har været et tæt samarbejde og en ærlighed i kommunikationen mellem os og jer.”
  • Styrker hos Brems & Co. Eksempler på udtalelser:
    • “Dygtighed / faglighed, professionalisme, imødekommenhed, tillidsskabelse”
    • “Venlighed, fortrolighed, og evne til at svare på mails inden for en rimelig tidsperiode”
    • “Nærhed, interesse og forståelse for vores forretning”
    • “En fornemmelse for mennesker og deres behov”
    • “Unikke kompetencer og stor erfaringen inden for strategisk konceptudvikling”
    • “Ægte interesse for og indleven i virksomhedens udfordringer og univers”
  • Hvordan adskiller Brems & Co. sig fra andre bureauer? Eksempler på udtalelser:
    • “Evnen til at sætte sig i kundens sted”
    • “Opgaven blev løst i fællesskab og det blev dermed ikke konsulentagtigt”
    • “Personlig involvering”
    • “En stærk indlevelsesevne, respekt for kunden, høj faglighed og en god personlighed”
    • “Man får oplevelsen af tryghed og sikkerhed. Det er ægthed i den tilgang, Martin kommer med. Han ønsker virkelig, at man som virksomhed lykkes med projektet og han giver lige det lille ekstra for, at det lykkes. Samtidig slår han sig 100% op på, at han er et strategisk bureau, hvilket mig bekendt ingen andre gør. Og det holder faktisk vand.

Lidt om Net Promoter Score
Net Promoter Score® og baserer sig på kundernes svar på spørgsmålet: ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale virksomhed X til en ven, kollega eller forretningsforbindelse?”.

Svarskalaen på spørgsmålet er en sandsynlighedsskala, der går fra 0 til 10, hvor 10 er bedst. Afhængig af hvad kunderne svarer på spørgsmålet, inddeles de i tre kategorier: “Promoters” (9-10), “Passively satisfied” (7-8) eller “Detractors” (0-6).

Net Promotor Score (NPS) beregnes ved at trække den procentvise andel af “Detractors” fra den procentvise andel af “Promoters”. Hvis man eksempelvis har 40% “Promoters” og 20% “Detractors” er ens Net Promotor Score = 20%. Virksomheder med de mest engagerede og loyale kunder har en Net Promotor Score på 75% til 80% eller mere, afhængig af den aktuelle branche.

I de seneste år er Net Promoter Score succesfuldt blevet anvendt i nogle af verdens største og mest anerkendte virksomheder fra American Express, Microsoft, Procter & Gamble, IBM, GE, Allianz, Ebay til danske Danfoss og LEGO.

Virker det så?
Det internationale konsulentfirma Bain & Co. har undersøgt en række brancher og fundet frem til, at virksomheder med den højeste Net Promotor Score inden for deres branche i gennemsnit vokser 2,5 gange hurtigere end deres konkurrenter. En væsentlig fordel ved konceptet er, at det er let at forklare og forstå for medarbejderne i ens organisation, samtidig med at det kan bidrage til at fokusere organisationen strategisk, taktisk og operationelt på det overordnede mål: tilfredse og loyale kunder.

Er du blevet mere nysgerrig på et muligt samarbejde med Brems & Co., og om hvordan du kan nytænke din strategi og forretning og bl.a. få styrket din kundeloyalitet, så ring på +45 6025 7572 eller skriv direkte til martin@brems.dk. Læs bl.a. hvordan vi hjalp Micro Matic. Læs alle vores cases og referencer her.

Om Brems & Co.
Brems & Co. har siden 2014 hjulpet over 40 kunder, bl.a. Umbraco, e-conomic, PlusPack, debitoor, Micro Matic, TriVision, SDU, Odense Kommune, Tytex, Brandts, Odense Lufthavn og mange flere med at skabe vækst igennem radikal nytænkning af nye koncepter, nye foretningsmodeller, branding og kommunikation.

www.brems.dk

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
Share
Tagged in