';

CASE: Zjopper – udvikling af fremtidens app til fysisk shopping

Testimonial af Morten Kornelius
Morten Kornelius
Direktør
“Martin var med til at udvikle Zjopper’s koncept, forretningsmodel og kommunikation. Vi har nu en overordnetplan, som vi arbejder videre med. Vi kan kun anbefale Martin’s kompetencer. Det er bestemt ikke sidste gang, vi bruger Martin.”
Opgave

Zjopper ønskede at få hjælp og indspark til, hvordan de kunne gøre deres app bedre ‐ for både forbrugeren men også butikkerne ‐ og få app’en udbredt og flere butikker med, samt dertil en klar strategi og plan for koncept, forretningsmodel og kommunikation.

Metode

Vi gennemførte co-creation workshops med målgruppen i alderen 18-40 år. Vi gennemførte interviews med butikker af forskellige type/størrelse – både eksisterende kunder men også potentielle. Vi gennemførte konkurrentresearch og til slut afholdte vi to heldags workshops med partnerne, hvor vi udviklede konceptretninger, definerede målgrupperne, definerede kunderne (butikkerne, vi skal have fokus på), så på mulige forretningsmodeller og sluttede af med en overordnet udviklings- og kommunikationsplan.

Resultat

Zjopper fik defineret 23 konkrete ideer og koncepter til viderudvikling af deres app. Alle vurderet ud fra bruger-behov, kompleksitet og programmeringstimer.