Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik
Toyota Material Handling Danmark fandt frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering – og skabt fornyet vækst. Særligt ved at klæde beslutningstagere på til at træffe de rigtige beslutninger. Nu er den danske tilgang blevet omdrejningspunktet for flere europæiske lande, bl.a. Spanien og Finland.
Af Jacob Brakow, Brems & Co., 11. september 2023
Opgaven
Toyota Material Handling Danmark A/S (TMH) er et salgsdatterselskab under verdens 10. største virksomhed. De sælger transport- og logistikløsninger. TMH har taget en global strategisk beslutning om at fokusere på selvkørende trucks, kaldet AGV (Automated Guided Vehicles). I den forbindelse bad de Brems & Co. om at undersøge mulighederne, barriererne og ikke mindst beslutningsprocessen ved sådanne investeringer.
Strategien
Opgaven startede med en række interviews af kunder, hvor der havde været dialog omkring køb af AGV’er. Dels for at forstå behovet, men også mulige barrierer for et salg, endnu bedre. På baggrund af analyserapportens anbefalinger, blev der afholdt en to-dags workshop, med fokus på at udvikle en salgsstrategi – både internt og eksternt – som skulle sikre en øget konvertering af lukkede salgsordrer på AGV’er.
Resultatet
Der blev defineret 6 Must Win Battles, herunder udvikling af vision og mission for kategorien, klare målgruppebeskrivelser, købsproces og ny salgstilgang. TMH fik samtidig defineret 3 Value Propositions (værditilbud), som understøtter de primære pains hos målgruppen. Efterfølgende udviklede vi en salgspræsentation og en e-bog. Salg og marketing er nu blevet langt bedre rustet til at sælge AGV’er. Nu er den danske tilgang således blevet omdrejningspunktet for flere europæiske lande, bl.a. Spanien og Finland.
Vil du også øge dit salg og styrke dit brand?
Siden 2014 har vi hjulpet over 120 virksomheder med at komme i mål med deres ambitioner. Et projekt strækker sig typisk over 2-3 måneder og involverer et halvdags kick-off møde samt 3 workshop-dage med ca. 2 ugers mellemrum.
Kontakt Martin på [email protected] eller ring på 60257572 og book et uforpligtende møde
Læs mere...
Case: Tæt på livet af Borch Advokater
Borch Advokater kontaktede i efteråret 2022 Brems & Co. En ny strategi- og kommunikationsplatform skulle sikre Borch en langvarig og bæredygtig vækst.
Brems & Co. skal hjælpe SaaS virksomhed med at erobre Europa
Brems & Co. skal hjælpe Autosource Group med at udbrede deres softwareløsninger til Europa. Første step er det største marked, nemlig Tyskland.
Kedeligheds-strategien tordner frem i det danske erhvervsliv
I en verden hvor innovation og forandring er nøglen til succes, er det ironisk hvor konformt og kedeligt, det danske erhvervsliv er blevet.
Brems & Co. fejrer 10 års jubilæum
D. 1. april 2014 startede Brems & Co. I den forbindelse inviterer vi til en uformel sammenkomst i vores nye lokaler i Odense.
Velkommen til CB Group som ny kunde hos Brems & Co.
Over de næste måneder skal vi udvikle en ny strategi- og brandplatform og konkret handlingsplan, som skal indfri deres store drømme, mål og ambitioner.
Trends for Branding i 2024? Her er 3 bud.
Udforsk de seneste branding trends i 2024 med strategisk rådgiver Martin Brems, der dykker ned i ægte kommunikation, bæredygtighed, og AI's transformative rolle i branding.
Sådan opnår du den perfekte pitch (næsten)
Hør rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+, hvor du får 5 gode råd til din næste pitch.
Velkommen til BORCH Advokater som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe BORCH Advokater med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.