Første step er Tyskland. Europas største marked med over 50 mio. biler.

Bureauet Brems & Co. skal hjælpe Autosource Group med at udbrede deres softwareløsninger til Europa. Første step er det største og mest udfordrende marked, nemlig Tyskland.

Af Jacob Brakow, Brems & Co., 02. maj 2024

Det Odense-baserede softwarefirma, Autosource Group, har indgået et samarbejde med det strategiske marketing- og kommunikationsbureau Brems & Co. Målet er intet mindre end at positionere Autosource Group som den førende spiller inden for softwareløsninger til bilbranchen i Europa. Det første skridt i denne ambitiøse rejse er lanceringen af en skræddersyet Go To Market strategi for det tyske marked, som er absolut det største og mest konkurrenceprægede.

Udtalelse fra Vice President Jonas P. Krogh hos Autosource Group:

“Vores vision er at forme fremtidens bilbranche i Europa gennem digital transformation. Ved at udvide vores fodaftryk til Tyskland og senere resten af Norden, Holland og England, tager vi de første vigtige skridt mod at realisere denne vision. Samarbejdet med Brems & Co. er afgørende for at udvikle en Go To Market strategi, der ikke kun respekterer kulturelle forskelle, men også sætter os i stand til at indfri vores vækstambitioner.”

Strategisk rådgiver Martin Brems fra Brems & Co. tilføjer:

“Autosource Group har et stærkt fundament og en imponerende track record i Danmark. Vores rolle er at bygge videre på dette fundament og facilitere en succesfuld internationalisering. Strategien for Tyskland er blot begyndelsen. Vi fokuserer på markedsanalyser, segmentering, og udvikling af kommunikationsstrategier, der sikrer, at Autosource Group ikke bare træder ind på det tyske marked, men virkelig gør en forskel.”

Baggrund om Autosource Group

Med hovedsæde i Odense har Autosource Group etableret sig som førende inden for udviklingen af softwareløsninger til bilbranchen i Danmark. Med en bred portefølje, der spænder over bilafgifts-, leasing- og forsikringsberegner, betjener virksomheden et voksende antal store og små bilforhandlere samt leasing- og finansieringsselskaber. Med omkring 65 medarbejdere, hvoraf 30 er ansat inden for det sidste halvandet år, oplever Autosource Group en massiv kundetilgang og står nu på tærsklen til international ekspansion.

Selve projektet

Brems & Co.’s opgave er at udvikle en omfattende og implementeringsklar Go To Market strategi for det tyske marked. Dette inkluderer dybdegående markeds- og kundeanalyser, udvikling af værdiforslag til kunderne, samt udarbejdelse af salgs-, partner-, og kommunikationsstrategier. Resultaterne fra Tyskland vil fungere som blueprint for Autosource Groups ekspansion til yderligere europæiske markeder.

Med et strategisk samarbejde mellem Autosource Group og Brems & Co. er scenen sat for en revolution inden for digitaliseringen af bilbranchen i Europa. Denne ambition om at blive kontinentets førende SaaS-platform for bilforhandlere, leasing- og finansieringsselskaber, er mere end blot en vision; det er en plan sat i bevægelse, startende med Tyskland.

For spørgsmål til pressemeddelelsen, kontakt Vice President Jonas P. Krogh på [email protected] eller +45 29700700 eller strategisk rådgiver Martin Brems på [email protected] eller +45 60257572.

Læs også artiklen i Mediet Markedsføring her.

Om Brems & Co.

Brems & Co. er et strategisk marketing- og kommunikationsbureau, som siden 2014 har hjulpet over 130+ virksomheder med at udvikle formålsdrevne strategier og kernefortællinger, der driver vækst og gør en forskel.

Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, kundeansvarlig og strategisk planner på bureau i både Odense og København og hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.