Danske Toyota Material Handling går forrest i Europa med salg af automatisering af lager og logistik

Toyota Material Handling Danmark fandt frem til den reelle værdiskabelse ved salg og markedsføring af deres nye teknologi til automatisering – og skabt fornyet vækst. Særligt ved at klæde beslutningstagere på til at træffe de rigtige beslutninger. Nu er den danske tilgang blevet omdrejningspunktet for flere europæiske lande, bl.a. Spanien og Finland.

Af Jacob Brakow, Brems & Co., 11. september 2023

Opgaven

Toyota Material Handling Danmark A/S (TMH) er et salgsdatterselskab under verdens 10. største virksomhed. De sælger transport- og logistikløsninger. TMH har taget en global strategisk beslutning om at fokusere på selvkørende trucks, kaldet AGV (Automated Guided Vehicles). I den forbindelse bad de Brems & Co. om at undersøge mulighederne, barriererne og ikke mindst beslutningsprocessen ved sådanne investeringer.

Strategien

Opgaven startede med en række interviews af kunder, hvor der havde været dialog omkring køb af AGV’er. Dels for at forstå behovet, men også mulige barrierer for et salg, endnu bedre. På baggrund af analyserapportens anbefalinger, blev der afholdt en to-dags workshop, med fokus på at udvikle en salgsstrategi – både internt og eksternt – som skulle sikre en øget konvertering af lukkede salgsordrer på AGV’er.

Resultatet

Der blev defineret 6 Must Win Battles, herunder udvikling af vision og mission for kategorien, klare målgruppebeskrivelser, købsproces og ny salgstilgang. TMH fik samtidig defineret 3 Value Propositions (værditilbud), som understøtter de primære pains hos målgruppen. Efterfølgende udviklede vi en salgspræsentation og en e-bog. Salg og marketing er nu blevet langt bedre rustet til at sælge AGV’er. Nu er den danske tilgang således blevet omdrejningspunktet for flere europæiske lande, bl.a. Spanien og Finland.

Vil du også øge dit salg og styrke dit brand?

Siden 2014 har vi hjulpet over 120 virksomheder med at komme i mål med deres ambitioner. Et projekt strækker sig typisk over 2-3 måneder og involverer et halvdags kick-off møde samt 3 workshop-dage med ca. 2 ugers mellemrum.

Kontakt Martin på [email protected] eller ring på 60257572 og book et uforpligtende møde

uncode-placeholder