Fra produktfokus til well-being

De fleste, der har set den amerikanske Netflix serie House of Cards, kender også til den flotte håndlavede træ-romaskine WaterRower fra virksomheden af samme navn. Søster-selskabet NOHrD i Tyskland producerer andre højkvalitets fitness produkter af træ, som bl.a. cykler, løbebånd og maskiner til styrketræning – og sælger også WaterRower i Europa.

I 2019 tog WaterRower og NOHrD en strategisk beslutning om at ville positionere sig endnu stærkere som et bæredygtigt fitnessbrand. Opgaven for Brems & Co. bestod derfor i at udvikle en bæredygtig marketing- og brandingstrategi for WaterRower og NOHrD i Europa, og vi kan nu præsentere resultatet.

Af Martin Brems, Brems & Co., 14. december 2022

Om resultatet udtaler Richard Kelly, CEO hos WaterRower Scandinavia:

En af de ting, der virkelig imponerede mig i samarbejdet med Brems & Co., var den meget strukturerede tilgang igennem Strategitrappen®. På hvert trin på vejen, var det meget tydeligt, at Martin og hans team vidste præcis, hvilke spørgsmål de skulle stille, hvem de skulle spørge, og præcis hvad næste skridt var. Mine bedste anbefalinger herfra.”

Indsigter som omdrejningspunkt

Opgaven blev løst gennem en række interne workshops og en personlige interviews af WaterRower og NOHrD’s vigtigste partnere og forhandlere suppleret med omfattende desk research indenfor trends og konkurrencesituationen på fitness-markedet. Dertil blev der igangsat en større forbruger-analyse med knap 800 privatkunder i Skandinavien, Tyskland, Østrig, Schweiz, Holland, Belgien, England og Frankrig.

Design og bæredygtighed som omdrejningspunkt

Der blev udviklet en ny bæredygtig marketingstrategi for WaterRower og NOHrD med formål, mission og Value Propositions. Herunder ny position og målsætning.

Dertil udviklede vi et slogan til at understøtte den nye strategi. Som led i dette udarbejdede vi en detaljeret personabeskrivelse af deres målgrupper. Projektet har betydet, at WaterRower og NOHrD, i dag er rykket tættere sammen og har fået en skarpere profil i markedet, målrettet design og bæredygtighed.

Overvejer du også en strategiproces, som styrker din brandværdi?

Siden 2014 har vi hjulpet over 120 virksomheder med at komme i mål med deres ambitioner. Projektet strækker sig typisk over 2-3 måneder og involverer et halvdags kick-off møde samt 3 workshop-dage med ca. 2 ugers mellemrum.

Efter et forløb med Strategitrappen® vokser vores kunder i gennemsnit med 119% i omsætning og 133% i overskud målt over en 3-årig periode fra start af projekt.

Kontakt Martin på [email protected] eller ring på 60257572 og book et uforpligtende møde.

Artikel i Fyns Stifttidende

Læs hele artiklen her

uncode-placeholder