Sportsstjerner og direktører kaster sig i sandet til beachvolley: - Det giver energi til resten af dagen
Olympisk guldvinder, bankdirektør, virksomhedsejer. Det er nogle af de titler på medlemmerne af en netværksgruppe, der mødes tidligt om morgenen for at spille beachvolley. Bag gruppen står en af Danmarks store volleyball navne, Peter Lyø.
Af Mathias Sandal Banke, Fyens Stiftstidende., 5. oktober 2020
ODENSE: Alle virksomheder uanset størrelse eller branche er nødt til at tage stilling til bæredygtighed, for ellers vil både leverandører, kunder og forbrugere vælge dem fra.
Det mener strategisk rådgiver Martin Brems, der arbejder med bæredygtig branding i sin virksomhed Brems & Co.
– Det er ikke længere nok at have et produkt. Virksomheder, du handler med, og brugere forventer holdninger. Hvad står du for, og hvad vil du? Du er nødt til at tage stilling, siger Martin Brems.
– Der skal være en autenticitet i det, og du skal vise, hvem du er. Fortæl mig, hvad du vil, og hvor du skal hen, for så vil jeg gerne rejse med dig som kunde. Det er det, du skal blive god til, og det er det, jeg hjælper mine kunder til at blive skarpe på.
– Hvis du kun har produktet og ikke viser, hvem du er, og hvad du står for, kan du ikke differentiere dig godt nok, og så kan kunderne eller forbrugerne nemt vælge en anden. Tag dem med på din rejse, for de vil gerne være med til at gøre en forskel.
Et fedt netværk
Nogle af dem, der troligt møder op hver onsdag morgen, er ejer og direktør af kommunikationsbureauet Brems & Co., Martin Brems, privatdirektør i Sydbank, Jacob Monin Rasmussen, og dobbelt OL-guldvinder i håndbold samt assistenttræner for Odense Håndbold, Karen Brødsgaard.
– Jeg tænker ikke over, at nu skal jeg skabe forretning herinde, siger Martin Brems og fortsætter:
– Jeg tænker bare over, at nu skal jeg have det sjovt med nogle mennesker, og får man nogle relationer, tager man den derfra. Der opstår noget, fordi man får tillid til hinanden og lærer hinanden at kende.
Efter en times beachvolley slår spillerne sig ned i en sofagruppe, hvor de lader pulsen falde med en kop kaffe i hånden og kammeratlig hån.
– Man dyrker sport, snakker med hinanden og klapper hinanden på skuldrene. Jeg synes faktisk, at der er rigtig mange elementer, som gør beachvolley til et fedt holdspil, hvor man kan snakke med mange forskellige, mens man er her. Det er et fedt netværk, siger Jacob Monin Rasmussen.
– Der er bare en speciel atmosfære og stemning, og det er jo derfor, at vi står op klokken 6 om morgenen for at være med. Det er et helt vildt godt setup, Peter Lyø og Odense Beachvolleyklub har lavet, roser Karen Brødsgaard.
"Konkurrence er en vigtig del af min hverdag, men her er det jo konkurrence på den sjove måde."
"Konkurrence er en vigtig del af min hverdag, men her er det jo konkurrence på den sjove måde."
Der bliver sjældent snakket forretning til beachvolley. Men fællesskabet skaber muligheder, hvor man eksempelvis mødes til en kop kaffe uden for banen og hører om hinandens arbejde. Det er ved de spontane, uformelle møder, at samarbejder kan opstå, forklarer Jacob Monin Rasmussen.
Men det hele starter i sandet.
– Det her giver mulighed for, at vi mødes på en mere aktiv og løs måde, pointerer Jacob Monin Rasmussen.
Konkurrence
I alt er omkring 30 personer med i netværksgruppen, og alderen af medlemmerne spænder fra 25 til 61 år. Gruppen er i princippet åben for alle, men for at være med skal man have en eller anden forudsætning for at kunne spille beachvolley. Der er vist bundniveau, som Jacob Monin Rasmussen siger.
Det ville også være svært at forestille sig andet, når spillerne bliver vejledt af en erfaren volleyballspiller.
– Vi må jo rose Peter Lyø. Det er en professionel træner, vi har til hyggebold, men han ligger hele tiden noget træning ind, så man udvikler sig. Fra vi startede til nu, er jeg blevet en væsentlig bedre volleyballspiller, siger Jacob Monin Rasmussen.
Til hverdag arbejder Karen Brødsgaard med elitesportsfolk ved Odense Håndbold, så for hende er dette også en mulighed for at dyrke sport på en mere afslappet måde. Hun og omkring syv andre fra netværksgruppen mødes også til beachvolley om fredagen, hvor det handler endnu mere om kampe og sportslig præstation.
– Konkurrence er en vigtig del af min hverdag, men her er det jo konkurrence på den sjove måde. Når jeg er sammen med de her drenge, gør jeg stadig alt for at få bolden over nettet, men her kan jeg også have fokus på at udvikle mig som beachvolleyspiller. Jeg lader det meste af konkurrencegenet være i Odense Håndbold, og så bruger jeg det her som afslapning, forklarer Karen Brødsgaard.
For netværksgruppens forretningsfolk giver morgenvolley også et modspil til hverdagen.
– Jeg sidder i mange kundemøder og workshops, og at komme herud giver et afbræk og frirum. Det giver en masse energi til resten af ugen, siger Martin Brems.
Læs hele artiklen her: https://fyens.dk/artikel/sportsstjerner-og-direktører-kaster-sig-i-sandet-til-beachvolley-det-giver-energi-til-resten-af
Læs mere...
Case: Tæt på livet af Borch Advokater
Borch Advokater kontaktede i efteråret 2022 Brems & Co. En ny strategi- og kommunikationsplatform skulle sikre Borch en langvarig og bæredygtig vækst.
Brems & Co. skal hjælpe SaaS virksomhed med at erobre Europa
Brems & Co. skal hjælpe Autosource Group med at udbrede deres softwareløsninger til Europa. Første step er det største marked, nemlig Tyskland.
Kedeligheds-strategien tordner frem i det danske erhvervsliv
I en verden hvor innovation og forandring er nøglen til succes, er det ironisk hvor konformt og kedeligt, det danske erhvervsliv er blevet.
Brems & Co. fejrer 10 års jubilæum
D. 1. april 2014 startede Brems & Co. I den forbindelse inviterer vi til en uformel sammenkomst i vores nye lokaler i Odense.
Velkommen til CB Group som ny kunde hos Brems & Co.
Over de næste måneder skal vi udvikle en ny strategi- og brandplatform og konkret handlingsplan, som skal indfri deres store drømme, mål og ambitioner.
Trends for Branding i 2024? Her er 3 bud.
Udforsk de seneste branding trends i 2024 med strategisk rådgiver Martin Brems, der dykker ned i ægte kommunikation, bæredygtighed, og AI's transformative rolle i branding.
Sådan opnår du den perfekte pitch (næsten)
Hør rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+, hvor du får 5 gode råd til din næste pitch.
Velkommen til BORCH Advokater som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe BORCH Advokater med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.