';

bæredygtighed, FN's 17 verdensmål

5 gode råd til strategisk arbejde med bæredygtighed

1) Definer din vision:
Hvilken forskel ønsker du at gøre i verden med din virksomhed ? Når du engang skal herfra – hvad vil du så tænke på, at du har opnået og gjort af forskel? Det er vigtigt, at det er dig og din virksomheds DNA der skinner igennem. Det må ikke virke påtaget.

2) Kig på FN’s 17 Verdensmål:
Hvilke mål og delmål kan du realistisk arbejde efter at opnå? Lav derefter en konkret handlingsplan som hænger sammen med din vision. Læs om alle verdensmålene her samt delmålene https://www.verdensmaalene.dk

3) Involver dine medarbejdere i processen:
Vær aktiv i dialog med dem omkring visionen og målene og lad dem sammen definere, hvordan de bedst kan opnå målene. Det er vigtigt, at du som leder definerer og synliggører visionen og målene – og gør det konkret i forhold til virksomhedens produkter og kultur. Tænk på citatet: “Culture eats strategy for breakfast”. Det skal komme indefra – elllers kommer det ingen steder.

4) Involvere dine kunder i dine verdensmål:
Skab en bevægelse og fællesskab omkring dem. Hav en åben dialog med dine kunder og partnere. Mange siger, at man skal have ambassadører – men det handler mere og mere om at have kunder der aktivt er involveret i din virksomhed – og gerne vil med på din rejse. Det er her, at man skaber de mest loyale kunder. Umbraco er et fantastisk eksempel på dette, hvor fokus er på fællesskab og et community, p.t. 250.000 udviklere verden over.

5) Brug det aktivt i kommunikationen:
Vis dine holdninger – og vær ikke bange for at skille dig ud. ”Dare to be different”. Jo mere autentisk du kan kommunikere, jo bedre. Samtidig skal du gøre det så enkelt som muligt at forstå. Både med dine produkter / services og i kommunikationen.

Vigtigst af alt, så skal handler det om at “Be the Change” – du skal selv være den forandring du ønsker.

Læs mere om hvordan vi arbejder her

Om Brems & Co. 

Brems & Co. har siden 2014 hjulpet 75+ kunder, bl.a. Umbraco, e-conomic, PlusPack, debitoor, Micro Matic, TriVision, SDU, Odense Kommune, Tytex, Brandts, Odense Lufthavn og mange flere med at skabe vækst igennem radikal nytænkning af nye koncepter, nye forretningsmodeller, branding og kommunikation.

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
Share
Tagged in