5 gode råd til strategisk arbejde med bæredygtighed
Vi har her samlet de 5 vigtigste råd omkring bæredygtighed, du kan bruge i dit strategiske arbejde.
1) Definer din vision
Hvilken forskel ønsker du at gøre i verden med din virksomhed ? Når du engang skal herfra – hvad vil du så tænke på, at du har opnået og gjort af forskel? Det er vigtigt, at det er dig og din virksomheds DNA der skinner igennem. Det må ikke virke påtaget.
2) Kig på FN’s 17 Verdensmål
Hvilke mål og delmål kan du realistisk arbejde efter at opnå? Lav derefter en konkret handlingsplan som hænger sammen med din vision. Læs om alle verdensmålene her samt delmålene www.verdensmaalene.dk
3) Involver dine medarbejdere i processen
Vær aktiv i dialog med dem omkring visionen og målene og lad dem sammen definere, hvordan de bedst kan opnå målene. Det er vigtigt, at du som leder definerer og synliggør visionen og målene – og gør det konkret i forhold til virksomhedens produkter og kultur. Tænk på citatet: “Culture eats strategy for breakfast”. Det skal komme indefra – elllers kommer det ingen steder.
4) Involvere dine kunder i dine verdensmål
Skab en bevægelse og fællesskab omkring dem. Hav en åben dialog med dine kunder og partnere. Mange siger, at man skal have ambassadører – men det handler mere og mere om at have kunder der aktivt er involveret i din virksomhed – og gerne vil med på din rejse. Det er her, at man skaber de mest loyale kunder. Umbraco er et fantastisk eksempel på dette, hvor fokus er på fællesskab og et community som består af 250.000 udviklere verden over.
5) Brug det aktivt i kommunikationen
Vis dine holdninger – og vær ikke bange for at skille dig ud. ”Dare to be different”. Jo mere autentisk du kan kommunikere, jo bedre. Samtidig skal du gøre det så enkelt som muligt at forstå. Både med dine produkter / services og i kommunikationen.
Vigtigst af alt, så skal handler det om at “Be the Change” – du skal selv være den forandring du ønsker.
Læs om hvordan vi arbejder med bæredygtighed her
Læs mere...
Case: Tæt på livet af Borch Advokater
Borch Advokater kontaktede i efteråret 2022 Brems & Co. En ny strategi- og kommunikationsplatform skulle sikre Borch en langvarig og bæredygtig vækst.
Brems & Co. skal hjælpe SaaS virksomhed med at erobre Europa
Brems & Co. skal hjælpe Autosource Group med at udbrede deres softwareløsninger til Europa. Første step er det største marked, nemlig Tyskland.
Kedeligheds-strategien tordner frem i det danske erhvervsliv
I en verden hvor innovation og forandring er nøglen til succes, er det ironisk hvor konformt og kedeligt, det danske erhvervsliv er blevet.
Brems & Co. fejrer 10 års jubilæum
D. 1. april 2014 startede Brems & Co. I den forbindelse inviterer vi til en uformel sammenkomst i vores nye lokaler i Odense.
Velkommen til CB Group som ny kunde hos Brems & Co.
Over de næste måneder skal vi udvikle en ny strategi- og brandplatform og konkret handlingsplan, som skal indfri deres store drømme, mål og ambitioner.
Trends for Branding i 2024? Her er 3 bud.
Udforsk de seneste branding trends i 2024 med strategisk rådgiver Martin Brems, der dykker ned i ægte kommunikation, bæredygtighed, og AI's transformative rolle i branding.
Sådan opnår du den perfekte pitch (næsten)
Hør rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+, hvor du får 5 gode råd til din næste pitch.
Velkommen til BORCH Advokater som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe BORCH Advokater med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.