Dansk bureau skal hjælpe verdenskendt brand med bæredygtig strategi i Europa
De fleste, der har set den amerikanske Netflix serie House Of Cards, kender også til den flotte håndlavede træ-romaskine WaterRower fra virksomheden af samme navn. Søster-selskabet NOHrD i Tyskland producerer andre højkvalitets fitness produkter af træ, som bl.a. cykler, løbebånd og maskiner til styrketræning – og sælger også WaterRower i Europa.
Brems & Co. skal hjælpe begge brands med at udvikle deres bæredygtige marketingstrategi i Nordeuropa.
Af Martin Brems, Brems & Co., 6. januar 2021
Skarpere forretnings- og kommunikationsstrategi
WaterRower er et globalt Boston ejet fitness brand, der har eksisteret siden 1988. Firmaet er i konstant vækst, og sælger deres håndlavede træprodukter over hele verden. Fra 2014 har Richard Kelly, ejeren af WaterRower Scandinavia, solgt romaskinerne til de nordiske lande, og indgik i efteråret 2019 et samarbejde med Brems & Co. for at udvikle en bæredygtig marketingsstrategi for det skandinaviske marked.
Richard Kelly har længe været drevet af at skabe et stærkt fælles bæredygtigt mind-set for WaterRower afdelingerne verden over. Det var derfor også Richard, der på et globalt salgsmøde i Boston for nogle år siden foreslog, at WaterRower skulle udarbejde en global bæredygtig marketingstrategi. Efterfølgende fik han grønt lys til at samle WaterRower landene om et fælles strategi-projekt med fokus på bæredygtighed – i første omgang i Europa.
Nu er turen så netop nået til Europa, hvor opgaven lyder på at stille skarpt på en bæredygtig marketingstrategi for WaterRower brandet– men også søster-brandet NOHrD, i tæt samarbejde med WaterRower Scandinavia, WaterRower GmbH, som dækker DACH-regionen, WaterRower UK og WaterRower France. De to brands foretager mange gode bæredygtige initiativer i dag, men mangler hjælp til at brede det ud, samt at stille helt skarpt på deres forretnings- og kommunikationsstrategi – og det skal Brems & Co. hjælpe med.
Bæredygtig marketingstrategi er en nødvendighed for alle virksomheder
Bæredygtighed er ikke bare en smart PR-trend, men en afgørende faktor for virksomheders overlevelsesevne, og det er alfa og omega for virksomheder at tage konkret stilling til deres bæredygtige profil.
Opgaven for Brems & Co. kommer derfor først og fremmest til at bestå i at guide firmaet i en stærkere bæredygtig retning – både i forretningsdelen og i kommunikationen. Gennem kvalitative interviews af forhandlere, fitness-centre og hoteller samt online spørgeskema til forbrugere i Nordeuropa og en række interne workshops, skal Brems & Co. udvikle en bæredygtig marketingstrategi.
Brems & Co. skal bl.a. finde frem til, hvilke af FN’s 17 verdensmål virksomheden kan have fokus på, hvad firmaet kan gøre anderledes, ikke kun ift. deres kommunikation, men også deres produkter, services og forretningsmodel. Det bæredygtige fokus i samarbejdet skal skabe rammerne for WaterRower’s vision, mission, value propositions og brandpositionering for deres brands: WaterRower og NOHrD.
Om opgaven udtaler Martin Brems, stifter og strategisk rådgiver ved Brems & Co:
“Det gode ved WaterRower og NOHrD er, at de allerede i dag tager mange bæredygtige initiativer, og bl.a. arbejder med solcelleenergi og en grønnere produktion. Vi glæder os til at udfordre dem der, hvor de står i dag, og sammen finde frem til hvilken bæredygtig marketingstrategi, de skal satse på. Det er en rigtig spændende international opgave for et stærkt brand, og vi glæder os utrolig meget til samarbejdet.”
Brems & Co. skaber bæredygtige brands
Brems & Co. hjælper virksomheder til at tænke bæredygtighed ind i deres forretnings- og kommunikationsstrategi. Virksomheden har på baggrund af over 100 kundeprojekter de sidste 6 år udviklet sin egen Strategitrappe med 12 trin, der har til formål at skabe stærke bæredygtige brands, der gør en forskel. Læs mere på www.brems.dk
Brems & Co. er stiftet af Martin Brems, bl.a. tidligere marketingchef hos Netcompany, på bureau i både Odense og København og sidst hos LEGO som en del af ledelsen i LEGO’s Future Lab.
Spørgsmål til pressemeddelelsen kan henvendes til Martin Brems på
tlf: 60257572 eller e-mail: [email protected]
Læs mere...
Brems & Co. og FOMO: Sammen om en ambitiøs revitalisering af Fyns forsikringsdarling
Brems & Co. er stolte af officielt at byde FOMO fra Svendborg velkommen som kunde. Siden sommer har vi været i fuld gang med at hjælpe FOMO med at tage det næste store skridt i…
Fem nedslag fra verdens største tech-konference
Web Summit er en af verdens største tech-konferencer, hvor tusindvis af startups, investorer og brancheeksperter samles til konference i Lissabon. I år blev der diskuteret alt fra…
Case: Tæt på livet af Borch Advokater
Borch Advokater kontaktede i efteråret 2022 Brems & Co. En ny strategi- og kommunikationsplatform skulle sikre Borch en langvarig og bæredygtig vækst.
Brems & Co. skal hjælpe SaaS virksomhed med at erobre Europa
Brems & Co. skal hjælpe Autosource Group med at udbrede deres softwareløsninger til Europa. Første step er det største marked, nemlig Tyskland.
Kedeligheds-strategien tordner frem i det danske erhvervsliv
I en verden hvor innovation og forandring er nøglen til succes, er det ironisk hvor konformt og kedeligt, det danske erhvervsliv er blevet.
Brems & Co. fejrer 10 års jubilæum
D. 1. april 2014 startede Brems & Co. I den forbindelse inviterer vi til en uformel sammenkomst i vores nye lokaler i Odense.
Velkommen til CB Group som ny kunde hos Brems & Co.
Over de næste måneder skal vi udvikle en ny strategi- og brandplatform og konkret handlingsplan, som skal indfri deres store drømme, mål og ambitioner.
Trends for Branding i 2024? Her er 3 bud.
Udforsk de seneste branding trends i 2024 med strategisk rådgiver Martin Brems, der dykker ned i ægte kommunikation, bæredygtighed, og AI's transformative rolle i branding.
Sådan opnår du den perfekte pitch (næsten)
Hør rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+, hvor du får 5 gode råd til din næste pitch.