';

CASE: e-conomic – Usability test af det svenske marked

E-conomic
Jeppe Schrøder
Head of Lead Generation, e-conomic
“Den unikke kombination af stærke analytiske og samtidig nytænkende og kommercielle kompetencer, ser man sjældent. På den baggrund var det oplagt for os at bruge Martin Brems fra Brems & Co. til at få nyt indspark til, hvordan vi vækster vores svenske marked og får fat i flere af de svenske iværksættere. Meget professionel og mine varmeste anbefalinger.”
Opgave

e-conomic stod overfor en øget markedsindsats og udbredelse af e-conomic i Sverige i 2015. I den forbindelse ønskede e-conomic en kvalitativ analyse af de svenske iværksætteres behov og brugeroplevelse af e-conomic med fokus på at øge konverteringsraten bedst muligt efter endt prøve-periode hos de tilmeldte iværksættere.

Metode

Processen vi anvendte, var en blanding af personlige dybdeinterviews og en LIVE usability test af 8 udvalgte svenske iværksættere. Fokus var på at finde ind til kernebehovene ved et online økonomi-program samt at få skabt den bedst mulige brugeroplevelse på platformen.

Resultat

e-conomic fik indgående kendskab til iværksætternes dagligdag og brug af et online økonomiprogram. Derudover fik e-conomic en lang række konkrete forslag til forbedringer af brugeroplevelsen, hvor mange af dem efterfølgende er blevet implementeret i platformen med succes.