Tidligere LEGO marketingmand har fart på med ny type bureau
Martin Brems, 40 år, bl.a. tidligere kontaktchef hos Nørgård Mikkelsen reklamebureau og Senior Marketing Manager i LEGO’s innovationsafdeling, er kommet godt i gang med eget strategi- og innovationsbureau: Brems & Co.
Martin Brems, 40 år, bl.a. tidligere kontaktchef hos Nørgård Mikkelsen reklamebureau og Senior Marketing Manager i LEGO’s innovationsafdeling, er kommet godt i gang med eget strategi- og innovationsbureau: Brems & Co.
Siden 1. maj har han kunne skrive 12 kunder på kundelisten. Senest Micro Matic, hvor han skal hjælpe Micro Matic med dels en større europæisk kundeanalyse, men også med hvordan Micro Matic kan skabe tættere strategiske samarbejdsmuligheder med sine kunder på produkt- og marketingsiden.
“Martin har den lidt usædvanlige kombination af både at kunne tænke analytisk og strategisk men samtidig at kunne tænke i nye forretningsmodeller og helt ud til konkrete kampagnelanceringer. Det er helt unikt, og vi glæder os til samarbejdet”, udtaler Mads Asbild, marketingchef hos Micro Matic.
Martin har bl.a. været marketingchef for de to hurtigt voksende it-selskaber, Netcompany og ALSO Actebis (Børsen Gazelle) og har arbejdet for en af de største reklamebureauer herhjemme.
I 3 år udviklede han nye LEGO koncepter og produkter i hjertet af LEGO’s innovationsafdeling “Future Lab”, inden han blev kommerciel ansvarlig for LEGO største produktlancering i 2013: Legends of Chima.
Tiden var inde til at prøve livet af som selvstændig: “Min vision med Brems & Co. er at hjælpe virksomheder med at skabe vækst igennem radikal nytænkning af hele deres “go to market” strategi, herunder radikal nytænkning af nye koncepter, forretningsmodeller og brand-oplevelser.”
“Og jeg har tilsyneladende fundet en gråzone mellem den traditionelle analyse-/konsulentbranche og reklamebranche, som handler om at komme helt tæt på kundens forretning, produkter og kunder, men samtidig være i stand til tænke kommercielt og i konkrete lanceringer og kampagner. Det er der ikke mange, der kan kombinere i dag”.
Kundelisten tæller kunder som bl.a.: Micro Matic, FynBus, Brandts kunstmuseum, VisitNordjylland, Odense Kommune, Hoppekids, Kerteminde Kommune, MOEF, Odense Vinterrevy, Zjopper og Welltech.
Læs mere...
Case: Tæt på livet af Borch Advokater
Borch Advokater kontaktede i efteråret 2022 Brems & Co. En ny strategi- og kommunikationsplatform skulle sikre Borch en langvarig og bæredygtig vækst.
Brems & Co. skal hjælpe SaaS virksomhed med at erobre Europa
Brems & Co. skal hjælpe Autosource Group med at udbrede deres softwareløsninger til Europa. Første step er det største marked, nemlig Tyskland.
Kedeligheds-strategien tordner frem i det danske erhvervsliv
I en verden hvor innovation og forandring er nøglen til succes, er det ironisk hvor konformt og kedeligt, det danske erhvervsliv er blevet.
Brems & Co. fejrer 10 års jubilæum
D. 1. april 2014 startede Brems & Co. I den forbindelse inviterer vi til en uformel sammenkomst i vores nye lokaler i Odense.
Velkommen til CB Group som ny kunde hos Brems & Co.
Over de næste måneder skal vi udvikle en ny strategi- og brandplatform og konkret handlingsplan, som skal indfri deres store drømme, mål og ambitioner.
Trends for Branding i 2024? Her er 3 bud.
Udforsk de seneste branding trends i 2024 med strategisk rådgiver Martin Brems, der dykker ned i ægte kommunikation, bæredygtighed, og AI's transformative rolle i branding.
Sådan opnår du den perfekte pitch (næsten)
Hør rådgiver Martin Brems’ egne erfaringer fra hans seneste klumme i Erhverv+, hvor du får 5 gode råd til din næste pitch.
Velkommen til BORCH Advokater som ny kunde hos Brems & Co.
Med udgangspunkt i Strategitrappen® skal vi hjælpe BORCH Advokater med at bygge det strategiske fundament for deres store vækstambitioner.
Customers 1st fik 65% vækst på blot 8 måneder efter relancering
I januar 2022 kom den hastigt-voksende SaaS virksomhed, Servicepos, til Brems & Co. med et ønske om re-branding 2.0 proces med fokus på at øge væksten.