Samarbejdet med Brems & Co. har været yderst professionelt. Der er kommet et boost i virksomheden, og vi er vokset over 100%
Michael Harder
CEO & Founder, Hymatik ApS
Opgaven
Hymatik hed oprindeligt Rasmus Holbeck Hydraulik indtil 2018, og er en af Odenses ældste virksomheder fra 1830. Michael Harder købte virksomheden i 2016 og gik straks i gang med en omfattende digital omstilling, som gik ud på at nytænke måden at distribuere og sælge hydraulik-pumper på.
Hele denne proces har affødt et ekstra forretningsben, hvor målet er at udvikle den førende samhandelsplatform i verden, som uafhængigt forbinder alle Parkers Stores i verden. Til den opgave havde Hymatik brug for en ny strategi, koncept, logo, slogan og visuel identitet.
Martin Brems har udfordret os og vendt hver en sten. Det har gjort at selve dialogen og udbyttet hver gang har været knivskarpt.
Michael Harder
CEO & Founder, Hymatik ApS
Strategien
Den første fase bestod af en række interviews af potentielle kunder til konceptet i 5 europæiske lande, herunder personlige samtaler med ledelsen og medarbejdere. Derefter blev der afholdt et antal workshops med ledelsen, faciliteret af Brems & Co.
Igennem analysefasen og workshops, stod det klart, at Hymatik og det nye forretningskoncept havde et stort potentiale, og der blev lagt
en ambitiøs strategi og plan for det nye forretningsben med vision, mission og Value Propositions.
Logoet og den visuelle identitet blev redesignet med udgangspunkt i at bruge de genkendelige elementer fra det gamle Rasmus Holbeck navn og logo, men samtidig signalere en ny æra.
Resultatet
Hymatik har oplevet en fordobling af deres omsætning med en stigning i bruttofortjeneste i 2017 på DKK 2,5 millioner til i 2019 DKK 4,7 millioner.
Deres hjemmeside har 166% flere besøgende, hvoraf 20% er fra udlandet.
Hymatik har fået fokus på verdensmål 12, hvori de igennem digitalisering forsøger at nytænke måden at tænke lager og logistik, og forsøger at undgå at producere nye varer til kunder, men i stedet udnytte varelagre verden over hos andre forhandlere.
Navn & Logo
Navn & Logo
Vision
Connecting all Parker Stores in the world
Mission
Helping all Parker Stores worldwide to distribute Parker goods easier, faster and more profitable
Positionering
Vi vil være kendt, som den førende samhandelsplatform i verden, som uafhængigt forbinder alle Parkers Stores i verden
Value Proposition
– Stock Sharing
– Data Enrichment
– Integrated webshop
Slogan
You’re in good company
Referencefilm
”Udviklingen af den nye strategi, brandingen og det nye navn har gjort, at det har været meget mere enkelt for os at gå til markedet – også internt.”
Visuelt Design
- Logodesign
- Farver og fonte
- Branding