Samarbejdet med Martin Brems og hans hele team har været enestående. Simpelthen fantastisk. 14 dage efter lanceringen af kampagnen var vi blown-away af interesse.
Susanne Blix
Udviklingsdirektør, BoligGruppen A/S
Opgaven
I 2017 startede BoligGruppen ideen om at udvikle en kontorbygning i Odense til it-virksomheder. I forbindelse med dette projekt kontaktede BoligGruppen Brems & Co. med ønsket om at udvikle en strategi og kommunikationsplatform for kontorbygningen med identitet, navn og logo samt en plan for lancering.
Brems & Co. tog os med på en rejse, hvor vi blev klogere på vores målgruppe, vores vision og mission og den værdi, vi ønsker at give vores kunder.
Susanne Blix
Udviklingsdirektør, BoligGruppen A/S
Strategien
Strategi- og kommunikationsarbejdet var baseret på interviews med den ønskede målgruppe for kontorhuset: potentielle lejere og beslutningstagere i it-virksomheder.
Igennem workshops med BoligGruppen udviklede ideen og ambitionen sig til en hel kontorby. Tech Town Odense blev herved født. Ved siden af det nye kontorhus var der 4 andre bygninger der naturligt kunne inkluderes i Tech Town Odense. Den nye strategi for BoligGruppen og Tech Town Odense indeholdt en ny ambitiøs vision for hele området, positionering, navn på de 5 bygninger samt 3 unikke og differentierende Value Propositions med fokus på Scale-Up tech-virksomheder.
Nøgleordene og Value Propositions i strategien var ’Convenience’, ’Scale Up’ og ’Feel Like Home’.
Tech Town Odense skulle være et sted med gode og lækre omgivelser for tech-virksomheder, hvor de kunne fokusere på forretningen og samtidig føle sig hjemme.
Hele den visuelle identitet blev udviklet med udgangspunkt i stjerne-universet, da målgruppen for Tech Town Odense er “stjerner”, der er på vej. Derfor blev sloganet naturligvis “Home for Tech Stars”.
Foruden strategi og visuelt design blev der udviklet en brandingfilm og en hjemmeside. Siden lanceringen i maj 2019, er Tech Town Odense markedsført massivt via Facebook, LinkedIn og Instagram content samt annoncering kombineret med en Google AdWords kampagne.
Resultatet
Resultatet for Tech Town Odense har været overvældende. Fjorten dage efter kampagnen var lanceret var de blæst omkuld af interesse. Tre måneder efter lanceringen var BoligGruppen 8-12 måneder forud i forhold til kvalificering af leads og lejere til området – sammenlignet med den måde de normalt ville have arbejdet på.
Navn & Logo
Navn & Logo
Vision
”Tech Town Odense” skal være et nationalt tech-område, der skaber rammerne for, at regionale Scale-Up tech-virksomheder bliver til internationale succeser.
Positionering
Vi vil være kendt for at tilbyde de bedste faciliteter i et udviklende tech-fællesskab for Scale-Up tech-virksomheder i Danmark
Value Proposition
– Feel like home
– Convenience
– Scale up
Slogan
Home for tech stars
Branding movie
Visuelt Design
- Webdesign
- Logodesign
- Branding